“သမိုင္းကို ေျပာင္းျပန္လွန္ခ်င္ရင္ ဖံုးသမ ွ် ကုန္းကာမွ ေပၚကုန္ၾကမယ္၊ သတိ”

“ရယ္ ရယ္ခ်င္ေသးေတာ့ ဘီဘီစီက ကိုသိန္းျမတ္ေရ”

“ျမန္မာလား ဗမာလား” တဲ့။ ေမးျမန္းတဲ့ပညာရွင္က ၂ ေယာက္၊ တစ္ေယာက္က ဆရာေမာင္သာႏိုး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က အေမရိကန္ႏိုင္ငံ အီလီႏြိဳက္စ္တကၠသိုလ္က ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဆရာဦးေစာထြန္း။

ဆရာဦးသာႏိုးက အိႏၵိယအဆက္အစပ္နဲ႔ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈကို ေဇာင္းေပးၿပီး ဗမာသာ အမွန္တဲ့၊ ဗမာသာလ ွ်င္ တိုင္းရင္းသားေတြပါ အကုုန္လႊမ္းျခံဳတဲ့ နာမည္တဲ့။ ျမန္မာဆိုတာက “ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔လို မႏၱေလး ရန္ကုန္ ေျမျပန္႔ေနလူေတြကိုပဲ ေခၚတာ” တဲ့။ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး သီခ်င္းေတြနဲ႔ ျမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ရံသြားေလရဲ႕။ ယုတၱိတန္သလိုလိုဗ်။

ဆရာဦးေစာထြန္းကေတာ့ ျမန္မာ့သမိုင္း ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာ (မြန္ေက်ာက္စာ) ေတြကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ မရမာ (ျမန္မာ) တဲ့။ ဗမာ ျမန္မာဟာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးထဲကိုပဲ ေခၚတာတဲ့။

ေနာက္ဆံုး ကိုသိန္းျမတ္က နိဂံုးခ်ုဳပ္လိုက္ပံုကေတာ့ ဗမာသာလ ွ်င္ အားလံုးနဲ႔ဆိုင္သတဲ့။ ျမန္မာဆိုတာကေတာ့ ပေဒသရာဇ္ေတြကေပးတာ၊ လႊင့္ပစ္လိုက္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ တျခားကမၻာ့ႏိုင္ငံေတြ ၾကားရင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ သဘာဝတၳပညာရွင္ ဒႆနပညာရွင္ဘြဲ႕မ်ား အပ္ၾကမလားမေျပာတတ္သလို သူတို႔တိုင္းျပည္နာမည္ေတြပါ ေျပာင္းပစ္ဖို႔ လုပ္လာမလားလဲ မဆိုတတ္။

အစကတည္းက ဆရာဦးေစာထြန္းကို မေမးျမန္းခဲ့ရင္ေတာ့ အေကာင္းသားေပါ့ဗ်ာ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာဦးေစာထြန္းက ဗမာဟာ တိုင္းရင္းသားအပါအဝင္ အားလံုးကိုေခၚတာလို႔မေျပာဘူးေလဗ်ာ။ ကိုသိန္းျမတ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆရာဦးေစာထြန္းေျပာတဲ့ ျမန္မာ ဗမာ အတူတူဆိုတာ ထည့္စဥ္းစားစရာမလိုဘူး၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုသိန္းျမတ္တို႔အႀကိဳက္နဲ႔ မတူလို႔။

ကြယ္လြန္သြားတဲ့အတြက္ ဒီအထဲမွာ ပါခြင့္မရေတာ့ေပမဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုး(ဦးဘဂ်မ္း)ရဲ႕ ျမန္မာ ဗမာ ရွင္းလင္းခ်က္ကေလးကို က်ေနာ္ ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။ ဦးဂ်မ္း ပထမအႀကိမ္ ဂ်ပန္ကိုေရာက္လာတဲ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးတုန္းက မျပန္ခင္ ပထမည သို႔မဟုုတ္ ဒုတိယညမွာ မအိပ္ခင္ က်ေနာ္ ဒီအသံုးအႏႈန္းကို ေမးၾကည့္မိပါတယ္။ ဦးဂ်မ္းအေျပာကေတာ့ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးေခတ္မွာ အေျခခံစဥ္းစားတာက ေၾကြးေၾကာ္သံထုတ္ရာမွာ ̕ ျမန္မာ ̕ ဆိုတဲ့အသံက ေပ်ာ့တယ္၊ ̕ ဗမာ ̕ ဆိုတဲ့အသံက မာတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗမာလို႔ သံုးတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အင္မတန္မွ ယုတၱိတန္ပါတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ရြတ္ၾကည့္ပါ။

ေနာက္တစ္ခု ေဖာ္လိုက္ခ်င္တာကေတာ့ ဆရာႏိုး သတိေကာင္းေသးရင္ ျပန္အမွတ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ သူကိုယ္တိုင္ေျပာခဲ့တဲ့စကားပါ။ စစ္အစိုးရက Burma ကို Myanmar လို႔ေျပာင္းလိုက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ မြန္းလြဲလား ညေနလား ဒါေတာ့ က်ေနာ္ ဝါးသြားပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ ဦးဂ်မ္းအိမ္ကေန လွည္းတန္းဖက္ကို စကားတေျပာေျပာနဲ႔ ေလ ွ်ာက္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဦးဂ်မ္း၊ ဆရာႏိုး၊ ဆရာစြမ္း၊ ဒႆနိကေဗဒဌာနက ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ (ဒီနာမည္လို႔ထင္တယ္၊ သူနဲ႔က က်ေနာ္ မရင္းႏွီးဘူး)၊ ဆရာေဆာင္ပါေသးသလား မကြဲဘူး၊ က်ေနာ့္တူ မိုးဟိန္းပါတယ္၊ က်ေနာ္ပါတယ္၊ အျခားလဲ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ က်န္ခ်င္က်န္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလမ္းတစ္ေလ ွ်ာက္မွာ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ စကားေတြထဲက ဆရာႏိုးေျပာတဲ့တစ္ခြန္းနဲ႔ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ (သခင္စိုးရဲ႕ ေမြးစားသားလိုလိုလဲ ေျပာတယ္၊ ေတာထဲမွာ ေမြး၊ေတာထဲမွာ ႀကီးတာဆိုသူ) ရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းဟာ က်ေနာ့္ေခါင္းမွာ သံမိႈႏွက္သလို ျမဲေနတယ္။ ဦးေအာင္ျမင့္စကားကေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔မဆိုင္ မႏႊယ္တဲ့အတြက္ ထားခဲ့မယ္။ဆရာႏိုးစကားကေတာ့ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ေနလို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ရင္းႏွီးသူေတြကိုေတာ့ ဒီ ျမန္မာ ဗမာကိစၥဝင္လာရင္ က်ေနာ္ ဆရာႏိုးရဲ႕အာေဘာ္ကို ၾကားဖူးၾက ႏွစ္ျခိဳက္ဖူးၾကပါတယ္။ အဲဒါ နာမည္ေျပာင္းတဲ့ကိစၥ၊ ဆရာႏိုးစကားကို က်ေနာ္မွတ္မိသလို ေျပာရရင္၊

“က်ဳပ္က တိုင္းျပည့္နာမည္ကို ျမန္မာလို႔ေျပာင္းတာကို သေဘာက်ပါတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီအလုပ္က လူလုပ္ရမဲ့အလုပ္ဗ်၊ ေခြးေတြက လုပ္ရမဲ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး” တဲ့၊

အရင္တုန္းကေတာ့ ကိုယ္ေလးစားတဲ့ဆရာကို စစ္အစိုးရက ဆုလဘ္ေတြေပးေနမွာစိုးလို႔ နာမည္ထုတ္မေရးခဲ့ပါဘူး။ ခုေတာ့ ဒီလိုလဲ စိုးရိမ္စရာမရွိတဲ့အျပင္ ဆရာကိုယ္တိုင္က အေရာင္ေျပာင္းသြားတဲ့အတြက္ နာမည္ထုတ္ေရးလိုက္တာပါ။

ခုေတာ့ တေမစုထဲစုေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တူမအရြယ္မို႔ အေမမစုႏိုင္ေပမဲ့ စြမ္းတဲ့ေနရာကေန ပံ့ပိုးၾကတယ္ထင္ပါတယ္။

ဆရာဦးေစာထြန္းေျပာတဲ့ ျမန္မာလဲ ဗမာပဲ၊ ဗမာလဲ ျမန္မာပဲ ဆိုတာကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမ်ားတကာ့အမ်ားစုက လက္ခံၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြကို ၾကားဖူးဖတ္ဖူးၾကတယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကလဲ အဲဒီအသိနဲ႔ပဲ သံုးသြားတယ္ေလ၊ ̕ ဗမာကတဖံု၊ ရွမ္းကတမ်ိဳး၊ ခ်င္းကခ်င္က တျခား ̕ စသျဖင့္ေလ။

အဲ အဲ၊ က်န္သြားေတာ့မလို႔ဗ်ာ၊ ဒီျမန္မာ ဗမာက ဦးေနဝင္း ဝင္႐ႈပ္လို႔ ခုလိုအျငင္းပြားရတာ ဆိုပါလား။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ေရးဆြဲတဲ့ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမွာလဲ ျမန္မာပဲဗ်ာ၊ နိုင္ငံရဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ကလဲ ျပည္ေထာင္စု သမတ ျမန္မာ တဲ့။ ဦးနဳတေခတ္လံုးလဲ တရားဝင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕နာမည္ဟာ ျမန္မာပါပဲဗ်ာ။ လြတ္လပ္ေရးခ်ိန္တုန္းက ဘာလို႔ အဂၤလိပ္လိုပါ ျမန္မာလို႔ မေျပာင္းခဲ့သလဲဆိုတာေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြပဲ သိမွာပါ။ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ဝင္တုန္းကလဲ  ျမန္မာလို႔ မေျပာင္းခဲ့မိလို႔သာ ဒီေလာက္ သံသရာရွည္ခဲ့တာလို႔ယူဆပါတယ္။ ျမန္မာေျပာင္းလိုက္ရင္ လူမသိမွာ စိုးလို႔၊ သမိုင္းစာအုပ္ေတြ ဘာညာမွာ ဗားမားျဖစ္ေနလို႔ ဒါေတာ့ ဒီအတိုင္းထားလိုက္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အေတြးတိမ္တာပဲလို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ္သာ အာဏာရွိသူဆိုရင္ ျမန္မာကို အမ်ားအတြက္ မေပးခ်င္လွပါဘူး။ အဲဒီ ဗမာဆိုတာကိုပဲ ေပးလိုက္ခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ကုလားအႏြယ္မဟုတ္ဘူး၊ မြန္ဂိုႏြယ္ တိဘက္ႏြယ္ျဖစ္တယ္။ တ႐ုပ္လို ̕ မိယင္ ̕ ဒါမွမဟုတ္  ̕ ျမင္တင့္ ̕ က ဆင္းသက္တာျဖစ္တယ္၊ သမိုင္းပါေမာကၡ ဆရာႀကီးလုစ္တို႔ သူ႕တပည့္ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းတို႔ကလဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ဇစ္ျမစ္ကို အဲလိုေကာက္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ကုလားနဲ႔ အမ်ိဳးေတာ္ခ်င္သူေတြလဲ ေတာ္ၾကေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မ်ိဳးဗီဇကေတာ့ တျခားစီပဲ။

ကိုသိန္းျမတ္တို႔တေတြ အင္မတန္မ်က္ႏွာလုပ္ခ်င္ ဖားခ်င္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလဲ အလားတူပဲ ျမန္မာေတြကို ေျပာၿပီဆိုရင္ က်မတို႔ဗမာေတြကလဲ ဗမာေတြကလဲနဲ႔ အေတာ္အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနပါၿပီ။ ဒီၾကားထဲက ကိုလိုနီအရွင္သခင္ႀကီးမ်ားအလိုက်နဲ႔ မေျပးေသာ္ကန္ရာရွိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ မိသားစု အမ်ားစုပါဝင္တဲ့ ၿဗိတိသ ွ်ေတြ အလိုက် သမိုင္းကို ေျပာင္းျပန္လွန္ခ်င္ေနတာကေတာ့ ရွက္တတ္ၾကပါလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔အေနနဲ႔ ဒါကလဲ တစ္လုပ္မကတဲ့ သိန္းေသာင္းခ်ီေနတဲ့ ေပါင္စတာလင္ေတြစားေနရေတာ့ Burma လို႔ ျပန္ေျပာင္းႏိုင္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးစားေပးခ်င္တာလဲ ေက်းဇူးသိတတ္တယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ရႏိုင္ပါရဲ႕လို႔လဲ ေျဖၾကည့္ပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့၊ တိုင္းျပည္နာမည္ကို တကယ္လို႔သာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ကနဦးကတည္းက ျမန္မာလို႔ေျပာင္းတာမွန္တယ္ဆိုခဲ့ရင္ ဒီျပႆနာမေပၚေရးခ် မေပၚပါဘူး။

ေနာက္တစ္နည္း၊ ဆိုပါေတာ့ စစ္အစိုးရက ျမန္မာလို႔မေျပာင္းပဲ တဗားမားထဲ တဗားမား လုပ္ေနတယ္ဆိုပါေတာ့၊ အခု ဝိုင္းအာေနၾကတဲ့ ျပည္ပေရဒီယိုေတြအပါအဝင္ ဖိုးဖားခ်င္မယ္ဖားခ်င္ ဖိုးတက္ၾကြ မယ္တက္ၾကြအားလံုးဟာ ဗားမားက မွားတယ္၊ ျမန္မာကသာ မွန္တယ္လို႔ ေသခ်ာေပါက္ လုပ္ၾကမဲ့လူေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာရယ္၊

ခင္ဗ်ားတို႔ဘာေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔ဘာေျပာေျပာ ျမန္မာျပည္က ေသြးခ်င္း တိုင္းရင္းသားတိုင္းကေတာ့ ျမန္မာလဲဗမာပဲ၊ ဗမာလဲ ျမန္မာပဲဆိုတာရယ္၊

ၿပီးေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတို႔တေတြ သိထားရမွာက ခင္ဗ်ားတို႔တေတြကို ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမိဖေတြက ေမြးေပးထားတယ္၊ တိုင္းျပည္က ပညာသင္ေပးခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက စိတ္ထားျမင့္ျမင့္နဲ႔ လူတစ္လံုးသူတစ္လံုးျဖစ္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေက်းဇူးေတြကိုလဲ မေမ့ၾကနဲ႔၊ ပေထြးကို အေဖမထင္ၾကနဲ႔လို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ေမာင္ညြန္႔ (မင္းေက်ာင္းတိုက္)

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Critiques. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s