“ျမန္မာ့ဗုဒၶသာသနာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ျမွင့္တင္ၾက” (၁)

ဗုဒၶသာသနာကို အသန္႔စင္ဆံုးသန္႔စင္တဲ့သာသနာတစ္ရပ္အျဖစ္ ျမင္ခ်င္သူတိုင္း ဖတ္သင့္တဲ့ စာမြန္တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ က်ေနာ္သိသေလာက္ ထင္ထင္ရွားရွား ရဟႏၱာကိုယ္ေတာ္ျမတ္အေနနဲ႔ နိုင္ငံနဲ႔အဝွန္းေက်ာ္ေဇာခဲ့တဲ့ရဟန္းဆိုလို႔ စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးကဝိ တစ္ပါးသာ ၾကားဖူးပါတယ္။

ဦးကဝိတျဖစ္လဲ ဦးေက်ာ္ဒင္ဟာ ပါဠိကို ပုတ္ေလာက္ေရးျပရင္ေတာင္ ဘာမွန္းမသိတဲ့ စာမတတ္ ေပမတတ္ ေတာင္သူတစ္ဦးပါ။ အစပိုင္းမွာ ျမင္းျခံမွာ ႐ံုးေစလုပ္ဖူးပါတယ္။ သူက ေလာကနဲ႔သံသရာကိုေၾကာက္တဲ့အတြက္ သူ႕မိတ္ေဆြမ်ားဆီက နည္းယူၿပီး တရားထိုင္တာပါ။ ဘယ္သူမဆို စာတတ္တတ္မတတ္တတ္ တရားကို မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ဝိရိယစိုက္ၿပီးအားထုတ္ရင္ တရားေပါက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အေျပာကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ျပင္းျပင္းပ်ပ်အားထုတ္တဲ့အတြက္ မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္ေပါက္ခဲ့တာပါ။

ဝတ္ေၾကာင္ဘဝနဲ႔ ေသာတပတၱိမဂ္၊ သကဒါဂါမိမဂ္နဲ႔ အနာဂါမိမဂ္တို႔ကို ဆိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူကို သာသနာထဲဝင္ခြင့္ျပဳဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ခြင့္ေတာင္းခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ သေဘာတူခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္ စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္းမွာ ကိုရင္ႀကီးဝတ္ၿပီး ကူေအာင္းခါ တရားကို ျပင္းျပင္းပ်ပ် ဆက္လက္အားထုတ္ပါတယ္။ ကိုရင္ႀကီးဘဝမွာပဲ ရက္တိုတိုနဲ႔ အရဟတၱမဂ္ကို ဆိုက္ခဲ့ပါတယ္။

အခုေခတ္ ေခတ္ရဟန္းအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေလာကကို ေၾကာက္လို႔လဲမဟုတ္၊ သံသရာကိုေၾကာက္လို႔လဲမဟုတ္ပဲ ရဟန္းဘဝေရာက္ေနသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအားမထုတ္တဲ့ကိုယ္ေတာ္က မ်ားပါတယ္။ ဝိနည္းကို အေရးမစိုက္တဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဘာလို႔ဒီလိုေျပာႏိုင္သလဲဆိုေတာ့ အမူအက်င့္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ပါ၊ ဘာဣေျႏၵမွ မေဆာင္တဲ့ ရဟန္းေတြ ဒုနဲ႔ေဒးမဟုတ္ဘူးလား။ တတ္ႏိုင္တဲ့ရဟန္းေတြက အခုဆို ကင္မရာကိုယ္စီနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ေလ။ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္မွာ အင္တာနက္မွာ ဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ အေတာ္ပဲ တြင္က်ယ္လာၾကၿပီေလ။ နိုင္ငံေရးအခန္းအနားေတြကို သၾကၤန္ထြက္လည္သလို ပါတီအလံ ပါတီတံဆိပ္ပံုကို ပါး၂ဖက္ နဲ႔ နဖူးမွာဆြဲၿပီး ပါဝင္ကုန္ၾကၿပီေလ။ ဆယ္ဂဏန္းမဟုတ္ဘူး၊ ရာေထာင္ခ်ီေနတယ္ေလ။

က်ေနာ္တို႔နားရည္ဝေနတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက “ငါဘုရားရဲ႕သာသနာကို ငါဘုရားရဲ႕ တပည့္သား သံဃာေတြကပဲ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ နႈတ္ကပတ္ပါပဲ။ ဒါေတြကို အခ်ိန္ဆြဲထားႏိုင္ေအာင္ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးကို က်ေနာ္တို႔ကိုးကြယ္သူေတြက တတ္ႏိုင္တဲ့ဖက္က ကူညီဖို႔ိုလိုတယ္လို႔ယူဆပါတယ္။

ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က ဝိနည္းတစ္ခု အာပတ္တစ္ခု ပညတ္တိုင္း အဲဒီက်ဴးလြန္သူရဟန္းကို သံဃာအမ်ားေရွ႕မွာပဲ ကဲ့ရဲ႕႐ႈံ႕ခ်ေတာ္မူပါတယ္။ သာသနာက ႏွင္ထုတ္တန္တဲ့ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူဆိုရင္လဲ တစ္ခါထဲ သာသနာကေန ႏွင္ထုတ္ပါတယ္။ အဲလိုရဟန္းမ်ိဳးေတြကို ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းကလဲ ႐ႈံ႕ခ်ကဲ့ရဲ႕သလို လူပရိတ္သတ္ကလဲ ကဲ့ရဲ႕႐ႈံ႕ခ်ပါတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔ အဲလိုရဟန္းေတြကို ကဲ့ရဲ႕႐ံႈ႕ခ်တာကို ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္က ကဲ့ရဲ႕ထိုက္တယ္၊ အျပစ္တင္ထိုင္တယ္၊ အဲဒီလို ျပစ္တင္ကဲ့႐ဲ႕တာဟာ အျပစ္မျဖစ္ဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ဖတ္ခ်င္ရင္ ေလာဟႌစသုတ္ကိုဖတ္ပါ။ ပိုၿပီးသိခ်င္ရင္ ဝိနည္းေတာ္ထဲက ပါရာဇိကအခန္းနဲ႔ ပါစိတ္အာပတ္အခန္းကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။ အင္တာနက္မွာ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ဖတ္လို႔ရပါတယ္။ အင္တာနက္မသံုးႏိုင္သူမ်ားက ကိုယ္တိုင္မဝယ္ႏိုင္ မဝယ္ခ်င္ရင္ နီးစပ္ရာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ငွားယူဖတ္႐ႈဖို႔တိုက္တြန္းပါတယ္။

အဲလို ကိုယ္တိုင္ ဗဟုသုတစုေဆာင္းၿပီး ရဟန္းဆိုးေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႐ံႈ႕ခ်ကဲ့ရဲ႕ၾကပါလို႔လဲတိုက္တြန္းပါတယ္။ ခုျဖစ္ေနတာက ရဟန္းတိုင္းလဲ ဝိနည္းမသိဘူး၊ သိသူေတြကလဲ ေလာကကိုပဲမက္ေန သာယာေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဝိနည္းကိုမသိဘူးလို႔ သူတို႔က ထင္ေနတာလဲျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ေထာက္ျပေဝဖန္လာၾကမယ္ဆိုရင္ ကဲခ်င္တဲ့သူေတြလဲ နည္းနည္းကိုယ္ရွိန္သတ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုမပတ္သက္ခ်င္ပဲ သံသရာကလြတ္ျမာက္ဖို႔သာ စိတ္ေစာၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုေတာ့ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ရဲ႕ထံုးကို ႏွလံုးမူၿပီး အားထုတ္ေတာ္မူၾကပါ၊ တရားတကယ္ေတြ႕ရင္ ကိုယ့္စကားနဲ႔ကိုယ္ မ ွ်ေဝၾကပါလို႔ တိုက္တြန္း ေတာင္းပန္လိုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ေမာင္ညြန္႔ (ျမစ္က်ဥ္းတိုက္)

ဖစ္ပ်က္ရွာပံေတာ္ခရီးသည္ ( ) ရဲ အဆက္ .

by Barnay Keen Zenith on Sunday, March 25, 2012 at 1:28am ·

ေဆာင္းပါးရွင္ မင္းဒင္

http://www.mindin.info ..

တရားအစစ္ခံျခင္း

ျမင္းျခံျမိဳ႔ဦးၿဖိဳးသာႏွင့္စာေရးၾကီးဦးဘစံတုိ႔၏ေလွ်ာက္ထားသတင္းေပးခ်က္အရမိတၳီလာေရလယ္ ဆရာေတာ္ကပင့္ေခၚၿခင္းၿဖစ္၏။ ေရလယ္တုိက္သုိ႔ၾကြေရာက္ကာ တရားအစစ္ခံခဲ့ရာ ဣေျႏၵႏွင့္ေျပာဆုိေသာ စကားမ်ားအရ “ရဟႏၱာ”ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ ယံုၾကည္၍ ႏွစ္ေထာင္းအားရ သာဓု ေခၚေတာ္မူသည္။

ေရလယ္ဆရာေတာ္သည္ ရွင္ကဝိႏွင့္ရွင္ဝိဇယတုိ႔အား အပန္းေျဖေစျပီးေနာက္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွင့္ ညွိ၍ပုိ၍ တိက်စြာ ၾကည္ညိဳႏိုင္ရန္ေအာက္ပါအတုိင္းထပ္မံ ေမးစစ္ျပန္ေလသည္။ ဦးျဖိဳးသာႏွင့္ ဦးဘစံတုိ႔လည္း အနား၌ ပင္နာယူၾကည္ညိဳေနၾက၏။

(မွတ္ခ်က္။ ။ စာမတတ္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေျဖဆုိရန္ မည္မွ်ခက္ခဲေသာေမးခြန္းမ်ားျဖစ္သည္ကုိ သတိျပဳ၍ ဖတ္ပါ။)

ေမး။ ။ ရွင္ကဝိ၊ ဘံုသံုးပါးမွာ ဘယ္သူက အိမ္ေဆာက္လုပ္ေပးပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ တဏွာက ေဆာက္လုပ္ေပးပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ေတဘုမၼက သခၤါရဟာ ဘယ္ကမ်ဳိးေစ့ ျဖစ္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ အဝိဇၨာက မ်ဳိးေစ့ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ လူရယ္လို႔ျဖစ္တာ ကုသုိလ္ေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အကုသုိလ္ေၾကာင့္လား။

ေျဖ။ ။ လူျဖစ္တာ ကုသိုလ္,အကုသုိလ္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား ။

ေမး။ ။ ကုသိုလ္ဟာ သုခ ဆုိမလား၊ ဒုကၡဆုိမလား ။

ေျဖ။ ။ ကုသိုလ္ဟာ သုခလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဒုကၡ ပါပဲ။

ေမး။ ။ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာဆိုတာ အမွန္ရွိသလား။

ေျဖ။ ။ သခၤတနယ္မွာ အမွန္ပင္ရွိပါတယ္။ ပရမတ္ သေဘာအရ ဆုိလွ်င္ မရွိပါ။

ေမး။ ။ ငရဲခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ၊ နတ္ျပည္စံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိသလား။

ေျဖ။ ။ မရွိပါဘုရား။

ေမး။ ။ ေလာကၾကီးမွာ ခံစားသူ စံစားသူ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္တြင္ ဘယ္သူ႔ကုိ အမွန္ ေခၚမတံုး။

ေျဖ။ ။ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးပင္ မွန္ပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ၎ ႏွစ္မ်ဳိးကုိ ဘာေခၚမတံုး။

ေျဖ။ ။ နာမ္ ရုပ္ ႏွစ္ပါးဟု ေခၚပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ေလာကမွာ သတ္သူ၊ ေသသူ ရွိသလား။

ေျဖ။ ။ ရွိပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ရွိပါတယ္ ဆုိတာ ဘယ္လုိ မွတ္ရမလဲ။

ေျဖ။ ။ နာမ္ ရုပ္ ႏွစ္ပါးပါပဲ ဘုရား။

ေမး။ ။ သူ႔အသက္ သတ္လွ်င္ ငရဲက်တယ္ဆုိတာ အမွန္ပဲလား ။

ေျဖ။ ။ အမွန္ပါပဲ ဘုရား။

ေမး။ ။ မွန္တယ္ဆုိလွ်င္ ဘယ္ဟာ အမွန္ေခၚမတံုး။

ေျဖ။ ။ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဟာ ငရဲက်ေအာင္လည္း သူတုိ႔ပါပဲ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္လည္းသူတုိ႔ပါပဲ။

ေမး။ ။သတ္သူေသသူရွိတယ္ယူတာမ်ဳိး၊မရွိဘူးယူတာမ်ဳိး၊ထုိႏွစ္မ်ဳိးတို့တြင္ဘယ္ဟာသမၼာအယူ

ေခၚ၍ဘယ္ဟာ မိစၦာအယူ ေခၚသတံုး။

ေျဖ။ ။ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကလြဲ၍ ရွိတယ္မရွိဘူး ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးပင္ မိစၦာအယူဆိုရမွာပဲ ဘုရား ။

ေမး။ ။ သမၼာအယူ ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို ယူရမွာတံုး။

ေျဖ။ ။ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးသာ ရွိတယ္ယူလွ်င္ သမၼာအယူ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ပရမတ္သေဘာကုိ မသိေသာသူ ပါရမီဆယ္ပါး ျပည့္စံုႏုိင္ပါသလား။

ေျဖ။ ။ မျပည့္စံုႏိုင္ပါ ဘုရား။

ေမး။ ။ ပညတ္ပရမတ္ ႏွစ္ပါးရွိရာ ပညတ္ကုိသာ သိေသာသူ မဂ္ကုိရသလား။

ေျဖ။ ။ မရႏုိင္ပါ ဘုရား။

ေမး။ ။ ပညတ္ ပရမတ္ ႏွစ္ပါး ဘယ္ဟာ အမွန္ေခၚမတံုး။

ေျဖ။ ။ ပရမတ္ကိုသာ အမွန္ေခၚႏုိင္ပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ မိစၦာအယူ သမၼာအယူ ႏွစ္မ်ဳိးတြင္ ဘယ္အခါ သမၼာအယူ ေခၚမတံုး။

ေျဖ။ ။ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာ ကင္းလြတ္သည္က စ၍ သမၼာအယူ ျဖစ္ပါျပီဘုရား ။

“အင္း….သာဓုသာဓု၊မွန္ကန္ေကာင္းျမတ္လွပါေပတယ္ဦးကဝိ၊သည္သေဘာသဘာဝမ်ဳိးဟာ အလြန္အသိခက္ေပတယ္ဦးကဝိ၊ သည္ေန႔ကစျပီး ဘုန္းၾကီးမ်ားလည္းဦးက၀ိရဲ့ နည္းနာနိႆယအတုိင္း အားထုတ္လုိပါတယ္။ ဒကာ ဒကာမေတြလည္းအပါယ္တံခါးပိတ္ ေအာင္ ဦးကဝိတုိ႔လဲ တစ္ဝါတစ္ခ်ီ ဒီမွာပဲ သီတင္းသံုးပါဦးေနာ္” ဟု ေရလယ္ ဆရာေတာ္ကအမိန္႔ရွိရာ …….

“မွန္လွပါဘုရား၊တပည့္ေတာ္မ်ားလည္းယခုအခါမွီခုိရာနိႆယ်ည္းဆရာရွာတုန္း၊ ယခုလုိ အမိန္႔ရွိတာ ဝမ္းေျမာက္လွပါတယ္ဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ကာ ေရလယ္တုိက္၌ပင္ဦးကဝိႏွင့္ဦးဝိဇယတုိ႔သီတင္းသံုး ေနထုိင္ၾကေလ၏။

………………

ဈာန္တက္ပံု ေညာင္လြန္ဆရာေတာ္ ေမးစမ္းျခင္း

ေရလယ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေညာင္လြန္႔ေတာရဆရာေတာ္တုိ႔သည္ “တရားထူးရလွ်င္ အသိေပးၾကစတမ္း”ကတိအရ ရွင္ကဝိအေၾကာင္းစာေရးေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေညာင္လြန္႔ေတာရဆရာေတာ္မိတၳီလာသုိ႔ၾကြလာစံုစမ္းစစ္ေမးေတာ္မူသည္။

ရွင္ကဝိက ေလာကီ ေလာကီသတ္္သတ္္၊ ေလာကုတၱရာေလာကုတၱရာသတ္သတ္ ေမးရန္ၾကဳိတင္ ေလွ်ာက္ထား ၏။ေလာကုတ္- ေလာကီတစ္ရက္စီခြဲ၍ ေမးေတာ္မူသည္။အနယ္နယ္မွစာတတ္ ေပတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ ၾကီးအခ်ဳိ႔ကလည္း စာမတတ္ဘဲတရားထူးရသည္ဆိုသည္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္ၾကသၿဖင့္ အထပ္ထပ္စစ္ေမးၾကပံု၊ ႏိွမ္ခ်ေသာစကားမ်ားေၿပာဆို၍ အျပစ္ၾကီးၾကပံု၊ စာမတတ္ေသာဦးကဝိ၏အလုပ္ခြင္ႏွင့္စပ္ေသာ သိပုံမ်ားကို ေနာက္ဆက္တြဲ၌ၾကည့္ပါ။

ယင္းသုိ႔ေမးျမန္းစိစစ္ၾကသည္မွာ ပဓာနအားျဖင့္ အစစ္အမွန္ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ညိဳလုိၾက၍ျဖစ္သည္။ အထင္ ေသးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းမ်ားစြာရိွ၏။ မည္သုိ႔ၿဖစ္ေစ၊ ထုိအစစ္အေဆးအေမးအျမန္း အားလံုးသည္ ဦးကဝိ၏ အရဟတၱဂုဏ္ကုိ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကယံုၾကည္လက္ခံလာရေအာင္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ အတည္ျပဳေပးၾကရျခင္းပင္ တည္း။ေမးေသာပုဂၢိဳလ္တိုင္းကပင္ “စာမသင္ဘဲစာတတ္”ေနေသာ ပဋိပတ္သေဘာကုိအံ့ၾသမဆံုးရွိၾကရေလ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္(ပဋိသမၻိဒါမဂ္ႏွင့္ဝိဘင္းအ႒ကထာ)တုိ႔၌ “အရိယာျဖစ္သြားလွ်င္ ပဋိသမၻိဒါပတၱမျဖစ္သူ မရွိႏုိင္” ဟုဖြင့္ ဆုိၾကကုန္၏။ “ပဋိသမၻိဒါပတၱ”ဟူသည္ ႐ုပ္နာမ္သဘာဝကုိသဒၵါအနက္စသည္ခြဲျခား ေဝဖန္၍ အမွန္တက်ထုိးထြင္းသိျမင္သြားသည့္ အသိဥာဏ္ထူးရသူဟုဆုိလုိေပ၏။ အရိယာတုိင္း ပဋိေဝဓအျဖစ္ ေရာက္သည္ကိုပင္ “ပဋိသမၻိဒါဥာဏ္ ရသည္” ဟုဆုိသည္။

ေမး။ ။ ရွင္ကဝိ၊ ေလာကီဈာန္ အဂါၤ ငါးပါး ေျပာစမ္းပါ။

ေျဖ။ ။ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိတဲ့ ဈာန္ကုိတပည့္ေတာ္မေျပာတတ္ပါ။တပည့္ေတာ္ ေျပာတတ္သလို ေျပာပါရေစ ဘုရား။(ေျပာပါ၊ေျပာပါဆုိ၍)ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာဒါကကသုိဏ္းဝန္းပါဘုရား။ ပထမကသုိဏ္းဝန္း ေပၚကုိ အာရံုသိမ္းျပီး တင္လုိက္တယ္။ျပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တယ္။ ၾကက္သီးထျပီး တုန္လာတယ္။ ခ်မ္းသာေနတယ္။ တည္ျငိမ္ေနတယ္။

ေမး။ ။ ဘာ .. ဘာ … ဘာဗ်။ ရွင္ကဝိရဲ႔ ၊ ျပန္ေျပာစမ္းပါဦး။

ေျဖ။။ ေဟာဒါကကသုိဏ္းဝန္းပါဘုရား၊အဲသည္အေပၚကုိအာရံုသိမ္းၿပီးတင္လိုက္တယ္။ၿပီးေတာ့ဆင္ျခင္တယ္၊ ၾကက္သီးထၿပီးတုန္လာတယ္၊ခ်မ္းသာေနတယ္၊တည္ၿငိမ္ေနတယ္။အဲဒါပါပဲဘုရား၊အမည္ကေတာ့အရွင္ဘုရားတုိ႔မွည့္ခ်င္သလုိ မွည့္ေခၚခ်င္သလို ေခၚ႐ုံပါ ပဲ ဘုရား။

ထုိအခါ ေညာင္လြန္႔ဆရာေတာ္က”ဟုတ္ၿပီရွင္ကဝိေရ၊ ကသုိဏ္းဝန္းအေပၚ (ႏွာသီးဖ်ားမွာမွတ္လွ်င္ ႏွာသီးဖ်ားကုိ ယူပါ။) အာရုံသိမ္းၿပီးတင္လိုက္တာကဝိတက္၊ ဆင္ျခင္တာက ဝိစာရ၊ ၾကက္သီးထၿပီး တုန္လာတာက ပီတိ၊ ခ်မ္းသာတာက သုခ၊ တည္ၿငိမ္ေနတာက ဧကဂၢတာ၊ ကဲ…သေဘာက်ပါၿပီဗ်ာ၊ ေရွ႔ဆက္ေလွ်ာက္ပါဦး”ဆုိ၍ပဥၥမဈာန္အထိဆက္၍ေလွ်ာက္ထားရ၏။ (စာသိပံုႏွင့္ အလုပ္ သိပံုကုိ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာသင့္၏။)

ေမး။ ။ ဒါျဖင့္ ေနပါဦး၊ အာကာသာနဥၥာယတန ဈာန္ဟာ ပညတ္အာရံုျပဳသလား၊ ပရမတ္အာရံု ျပဳသလား။

ေျဖ။ ။ ပညတ္အာရံုျပဳပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ဝိဉာဏဥၥာယတန ဈာန္ကေကာ ။

ေျဖ။ ။ ပရမတ္အာရံုျပဳပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ အာကိဥၥညာယတန ဈာန္ကေကာ ။

ေျဖ။ ။ ပညတ္အာရံုျပဳပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ေနဝသညာ နာသညာယတန ဈာန္ကေကာ ။

ေျဖ။ ။ ပရမတ္အာရံု ျပဳပါတယ္ ဘုရား။

ေမး။ ။ ဒါျဖင့္ အာကာသာနဥၥာယတန ဈာန္ကေန ဝိဉာဏဥၥာယတန ဈာန္ကုိ တက္ေတာ့ ေအာက္

အာရံုျပဳသလား၊ အထက္ အာရံုျပဳသလား။

ေျဖ။ ။ ေအာက္အာရံုျပဳၿပီး တက္ပါတယ္ ဘုရား။

ထုိအခါ ဆရာေတာ္က”ဟင္…ဘယ့္ႏွယ္မဟုတ္တာ၊အထက္တက္တာ ဘာ့ေၾကာင့္ေအာက္အာရံုျပဳရမွာတုံးဗ်”ဟုဆုိ၍ ရွင္ကဝိက ….

“တပည့္ေတာ္ဥပမာနဲ႔ ေလွ်ာက္ပါ့မယ္ဘုရား၊ ေဟာဟုိနားမွာမစင္ပံုႀကီးရွိတယ္။အဲဒီမစင္ပံုႀကီးထဲ က်သြားမွာ စုိးလုိ႔အထက္တြယ္တက္ရတာပါ၊ အဲသလုိပါပဲ၊ ေအာက္ကုိအာရံုျပဳၿပီး အထက္ကုိ တြယ္တက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား”ဟု ျပန္၍ ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေက်နပ္ေတာ္မူသြား၏။

“အဲဒီတုန္းကဆရာေတာ္မ်ားက ေရွ႔ဆက္မေမးလုိ႔၊ ေမးရင္ အရူပဘံုမွာ နတၳိေဘာပညတ္မရွိလုိ႔ စာကဆုိထားတယ္။ ပညတ္ကုိလည္းအာရံုျပဳတယ္လို႔ ဆုိတယ္၊ဘယ္လိုပညတ္ကုိ ဘယ္ပံုအာရံု ျပဳသတံုးလုိ႔ ေမးမယ္ဆုိပါ ေတာ့။ ဒီေတာ့”မရွိပညတ္ကုိအာရံုျပဳတယ္”လို႔ေျဖလုိက္မွာပဲ။ မရွိတာကုိ ဘယ္လိုအာရံုျပဳသတံုးလုိ႔ ထပ္ေမးမယ္ဆုိရင္ ပစၥည္းတစ္ခုကို ျပၿပီးဒီမွာၾကည့္စမ္း၊ ျမင္တယ္မဟုတ္လား၊ ဝွက္ထားလုိက္ၿပီ၊ ရွိေသးရဲ႔လား၊ မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိေပမယ့္ ေစာေစာက ျမင္ဖူးတာကုိအာရံုျပဳၾကည့္စမ္း၊ အာရံုျပဳလို႔ရတယ္ မဟုတ္လား၊ “အဲသလုိမရွိ ပညတ္ ကုိအာရံုျပဳတယ္လို ႔ေျဖလုိက္မွာပဲ”ဟု ဦးကဝိကုိယ္တုိင္ တစ္ခ်ိန္က ေဟာျပခဲ့ဖူး၏။

……………

ရွင္ကဝိ ရဟန္းေဘာင္တက္၍ သာသနာျပျခင္း

ယင္းသုိ႔ရွင္ကဝိအားစာေပက်မ္းဂန္ႏွင့္စစ္ေဆးၿပီးေနာက္ ေရလယ္ဆရာေတာ္သည္ ရွင္ကဝိအား ရဟန္းျပဳရန္တုိက္ တြန္းေတာ္မူ၏။

“တပည့္ေတာ္လည္း စာကမတတ္၊သင္လည္းမသင္လုိေတာ့ပါ။ တပည့္ေတာ္ရၿပီးတရားကုိသာ ႏွလံုးသြင္းေနခ်င္ ပါတယ္။ ပဥၨင္းမတက္လုိပါဘုရား” ဟု ျငင္းဆုိေနရာ ေရလယ္ဆရာေတာ္က …..

“ဦးကဝိ၊ ဝိနည္းသင္ဖုိ႔မလုိပါ၊ က်ဳပ္တုိ႔ေျပာစကားနားေထာင္ေနလွ်င္ ၿပီးေရာေပါ့၊ ရဟန္းျပဳတဲ့အက်ဳိးဟာ အင္မ တန္ႀကီးပါတယ္။ ဦးကဝိလုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ရဟန္းေဘာင္တက္ၿပီး ရဟန္းတစ္ပါးေလာက္ ျဖစ္ေစ၊ သိမ္တစ္လံုး ေလာက္ျဖစ္ေစ ေဆာင္ရြက္ေပးရလွ်င္ အလြန္အက်ဳိးမ်ားသြားႏိုင္ပါတယ္” ဟု တုိက္တြန္းေတာ္မူသည္။

ဦးကဝိကလည္းသေဘာတူ၍ ၁၂၈၂ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္၁၂ရက္ တနလၤာေန႔ညေန ေလးနာရီကုိးမိနစ္ အခ်ိန္၊ယင္းေက်ာင္းရွိခ႑ာသိမ္၌ ဟင္းရန္႔ကန္ဆရာေတာ္ကုိ ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳ၍ ေရလယ္ဆရာေတာ္၊ ေညာင္လြန္႔ ဆရာေတာ္မ်ား ဦးစီးကာ သံဃာေတာ္ တစ္က်ိပ္ေက်ာ္တုိ႔က ဥပသမၸဒါဘိေသမဂၤလာ ရဟန္းဘိသိက္သြန္းေတာ္ မူၾက၏။ မိတၳီွလာၿမိဳ႔ပြဲစားဦးေပါ၊ ေဒၚက်ီးညိဳ တုိ႔ကပဥၨင္းဒကာျပဳ၍ရွင္ကဝိႏွင့္ရွင္ဝိဇယတုိ႔ရဟန္းေဘာင္သုိ႔ ေရာက္ ေတာ္မူၾကသည္။

………………

အရိယာျဖစ္ရန္ က်န္ေသး၍ ေစာင့္ကိေတာ္မူျခင္း

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကုိ အမွီရ၍ အရိယာျဖစ္ေတာ္မူၾကရေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔လည္း မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ရွိရာၿပီ။ ဆရာေတာ္သည္ ၁၃၀၁ခုႏွစ္က တႀကိမ္၊၁၃၁၁ခုႏွစ္က ဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟအဖြဲ႔ကပင့္၍ တစ္ႀကိမ္၊ ၁၃၁၃ခုႏွစ္ ေဘာက္ေထာ္ စြန္းလြန္းဂူ႒ာန သိမ္သမုတ္ရန္ တစ္ႀကိမ္၊ ရန္ကုန္သုိ႔ ႂကြေရာက္ ခ်ီးျမွင့္သည္ကို ေတြ႔ရ၏။

ဆရာေတာ္၏တရားမ်ား၊နီတိဥပေဒသစကားမ်ားမွာ အလြန္မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။အျပည့္အစုံကုိ “ေထရုပၸတၱိႏွင့္သာရဏီယကထာ”စာအုပ္တုိ႔၌ ၾကည့္႐ႈၾကပါကုန္။

အထူးသျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ၾသဝါဒတရား၊ဥပေဒသစကားမ်ားကုိေဖာ္ျပၾကရာ၌ က်မ္းဂန္ပါဠိမ်ားကို ကိုးကား၍ အခိုင္အမာျပခ်င္လြန္းလွ်င္မူလစကားမ်ားဖံုးကြယ္မသြားရေအာင္စီစဥ္ၾကရာ၏။ဆရာေတာ္၏တရားစကားမ်ားကုိ အရင္းက်ႏိုင္သမွ်က်ေအာင္ ေဖာ္ျပၾကပါလွ်င္ ပုိ၍ဓမၼရသရွိပါမည္။ ေနာက္ထပ္လည္းမ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာႏိုင္ ေပေသးသည္။ မူရင္းကား ဆားျဖဴးရန္မလို၊အလိုလိုပင္ ၿမိန္ယွက္လွပါၿပီ။

“စာသင္ရန္အေျခအေနမေပး၍စာမတတ္ေစကာမူတရားအားထုတ္၍ရႏိုင္သည္။အကၽြတ္အလြတ္ တစ္ကုိယ္တည္းေတာထဲသြား၍အားထုတ္ႏုိင္မွရသည္မဟုတ္၊ တကယ္ယံု၍အဟုတ္လုပ္လွ်င္ မည္သူမဆုိရႏုိင္သည္” ဟူေသာ သင္ခန္းစာစာတမ္းႀကီးကုိ ပဋိပတၱိသာသနာဝင္၌ စုိက္ထူေတာ္ မူခဲ့ေသာ”စြန္းလြန္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး”ကား၁၃၁၄ခုႏွစ္၊ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ကုိးရက္၊စေနေန႔ ညေန ငါးနာရီ အခ်ိန္တြင္ ခႏၶာဝန္ကုိ စြန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

ပရိနိဗၺာန္မျပဳမီငါးႏွစ္ခန္႔ကပင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳမည့္ရက္ကုိႀကိဳတင္၍အမိန္႔ရွိေတာ္မူခဲ့ရာ(မွတ္သားသူတုိ႔အမွတ္မွား၍ေလာမသိ) ရက္မွ်သာလြဲသည္ဟု ဆုိၾကသည္။

“ငါေသရင္ဘာမွမလုပ္နဲ႔ ထုိးထားလုိက္” ဟူေသာအမွာစကားအရ စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္း၌ပင္ ဂႏၶကုဋိ သံသရာေအးေစတီတည္ကာ ပကတိအသြင္ မေျပာင္းေသာ အေလာင္းေတာ္ကိုလည္း ယခုတုိင္ ဖူးေျမွာ္ႏုိင္ၾက၏။

ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီး ေနာက္ဆံုးစကားအေနျဖင့္ “အရိယာေတြျဖစ္ဖုိ႔အမ်ားႀကီးက်န္ေနေသးတယ္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလာပ္သည္ႁကြင္းက်န္ေနေသးေသာ ဆရာေတာ္၏ ေဝေနယ်မ်ားကုိ ဆုိင္းငံ့ေစာင့္ႀကိဳေတာ္ မူေနဟန္ရွိစြတကား…

……………

မွန္ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဒင္လို႔လူနာမည္တြင္တဲ့ စြန္းလြန္းဆရာေတာ့္အေၾကာင္းကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ဳပ္ဖတ္ခဲ့ ဘူးပါတယ္။ ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္ရဲ့ ရဟႏၱာႏွင္႔ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားဆိုတဲ့စာအုပ္ကို က်ဳပ္တို႔ ဘာသာဝင္တိုင္းလုိလို ဖတ္ဘူးၾကမွာပါ။ သို႔ေသာ္က်ဳပ္သိတာကဒိထက္နည္းနည္းပိုျပီး ထူးျခားတယ္လို ့ ေျပာႏိုင္တယ္ဗ်။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

…………………………

(မင္းဒင္ေရးသည္)

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Enlightenment . . .. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s