ဘုန္းႀကီးေတြကလဲ မပ်က္နဲ႔၊ လူေတြကလဲ မဖ်က္နဲ႔

ဒီေလာက္ေတာ့ ေျပာလိုက္ဦးမယ္။

ေမာင္ညြန္႔(မင္းေက်ာင္းတိုက္)

အမ်ားစု နားမခံသာဘူး၊ နားမဝင္ဘူးဆိုတာ သိေပမဲ့၊ ကိုယ့္တာဝန္က ေျပာရ ေရးရမဲ့ တာဝန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွမငဲ့ကြက္ပဲ သာသနာသန္႔စင္ေရးအတြက္ ေရးလိုက္ရျပန္ပါၿပီ။ ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႕ နိုင္ငံေရးကို ဒီေလာက္ထိ စိတ္ပါတယ္ဆိုရင္ ဘာလို႔ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ လူထြက္၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ပါတီထဲဝင္ၿပီး မလုပ္ၾကတာလဲဆိုတာကေန ဘုန္းႀကီးေတြကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ေနာက္လိုက္ မရွာၾကဖို႔ ေရးပါ့မယ္။

နိုင္ငံေရးဘုန္းႀကီးေတြ ဘာလို႔ လူထြက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ၾကတာလဲဆိုတဲ့ အေျဖကိုသူတို႔ ကိုယ္တိုင္ အေျဖသိေပမဲ့ မေျဖရဲပါဘူး။ အဲဒီအေျဖက လူေတြအေပၚ အေပၚစီး ေနေနရတဲ့ အရသာနဲ႔၊ လူထြက္လိုက္ရင္ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးမခံရမဲ့အေရး၊ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္ရွာစားရမဲ့အေရး၊ ေနေရးထိုင္ေရး၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အခုလို စီးပြားျဖစ္မေနမွာစိုးတဲ့အေရး စသျဖင့္ ေတြးပူၿပီး လူမထြက္ရဲၾကတာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ဘုန္းႀကီးဝတ္ေနေပမဲ့ ဝိနည္းကို ေလးေလးနက္နက္ မေလ့လာ မသင္အံခဲ့ မက်င့္ခဲ့ေတာ့ ဝိနည္းဆိုတာကို အေပၚယံေလာက္ပဲသိတဲ့ ဘုန္းႀကီးက ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဒုနဲ႔ေဒးလို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။

အခုေခတ္ အင္တာနက္ေပၚမွာ ပိဋကသံုးပံုကို ျမန္မာလိုဖတ္မလား၊ အဂၤလိပ္လိုဖတ္မလား အကုန္ အလကား ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြ ဝိနည္းကို မ်ားမ်ားဖတ္ၾကေလ၊ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက ရဟန္းတရားမလုပ္ပဲ သကၤန္းဘန္းျပၿပီး အလ ွ်ံညီးညီး သံေတြခဲကို မ်ိဳခ်ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ တေလွႀကီးဆိုတာ အထင္းသားျမင္လာပါလိမ့္မယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဒီအတိုင္းပစ္ထားရင္ အခု ဆယ္စုႏွစ္ထဲမွာကို ဘုန္းႀကီးေတြ နိုင္ငံေရးလုပ္ခြင့္ ရွိ႐ံုတင္မက ပါလီမန္ထဲ အမတ္အျဖစ္ေတာင္ ဝင္အေရြးခံၿပီး တက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ဒုတိယ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အခု ေဖ့စ္ဘုတ္ကြန္ယက္ထဲမွာ ဘဒၵႏၱဆိုတာေတာင္ ပါေနၿပီ၊ မ်ားသလားလဲ မေျပာနဲ႔။ အင္တာနက္သံုးတတ္မွေတာ့ အျပာကားေတြလဲ ၾကည့္ေနၾကေရာေပါ့လို႔ ဆိုမယ္ဆို ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဘုန္းႀကီးေတြ နိုင္ငံေရးထဲပါတာကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ေဟာခဲ့တယ္။ ၁၉၄၆ ေနသူရိန္အစည္းအေဝးမိန္႔ခြန္းမွာ ထင္ပါတယ္၊ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ႕သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ၾကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ မယ္သီလေတြကို နိုင္ငံေရးထဲ ဆြဲသြင္းျပန္ေရာ၊ ဗိြဳက္စ္ ေအာ့ဖ္ ဟုပ္ပ္ စာမ်က္ႏွာ ဂ (ပထမအႀကိမ္၊ ပင္ဂြန္းစာအုပ္တိုက္) ထဲမွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဒီကိစၥမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ အေခ်ာင္သမားမဟုတ္မွန္း က်ေနာ္သိေပမဲ့ မဟာယနဗုဒၶဘာသာ အေတြးအေခၚ အလႊမ္းခံရတဲ့သူျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းႀကီးေတြ မယ္သီလေတြကို နိုင္ငံေရးလုပ္ရင္ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ သူက ျမင္ပံုရပါတယ္။

ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးနဳက သူ႕ရဲ႕ ငါးႏွစ္ရာသီ ဗမာျပည္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၃၁ မွာ ဦးနဳက “ဘုန္းႀကီးအားကိုးႏွင့္ နိုင္ငံေရးလုပ္ၾကသူမ်ားမွာ အေခ်ာင္သမားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ဟူေသာအခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလသည္” လို႔ထိ ေရးထားတာကိုလဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နည္းနည္းပါးပါး ဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္ မၾကာမၾကာ ကိုးကားေဖာ္ျပပါတယ္။

ဝိနည္းသိကၡာပိုဒ္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ အတိမ္းအေစာင္းမခံဘူးဆိုတာက ေရွးသူေဟာင္းတို႔ကေတာ့ အပ္ဖ်ားေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ မုန္ညင္းေစ့ပမာ အတိမ္းအေစာင္းမခံဘူးလို႔ ႏိႈင္းပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ဘုန္းႀကီးေတြ ရဟန္းေတြကို မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ ရွင္ဇနကာဘိဝံသက “လူေတြရဲ႕အလုပ္မွာ ဝင္မပါၾကနဲ႔” “လူေတြရဲ႕အမူအက်င့္နဲ႔ ဘယ္ေနရာမွ မတူေစနဲ႔”လို႔ အာေပါက္ေအာင္ မွာတာျဖစ္တယ္ (သာသနာျပဳ ၾသဝါဒတရားေတာ္မ်ား၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ထုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၀၅)။

အလဇၨီ ရဟန္းတုေတြကို ခ်တဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္ ငရဲမႀကီးပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶက ခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ ေလာဟႎစသုတ္ကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။ အဲဒီသုတ္မွာ ရဟန္းကိစၥမၿပီးပဲ တရားေဟာရင္ အဲဒါကို “ယုတ္မာေသာ ေလာဘ” လို႔ ပိဋက ျမန္မာျပန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ “ယုတ္မာေသာေလာဘ” တဲ့၊ သာမာန္ေလာဘေတာင္မဟုတ္ဘူး၊” ဒီေန႔ ထမီေတြ ပုဆိုုးေတြနဲ႔ လံုးလားေထြးလား ေရာယွက္ေနတဲ့၊ ဗုဒၶကို ကန္႔လန္႔တိုက္ေနတဲ့၊ သာသနာထဲမွာေနၿပီး တစ္ဖက္လွည့္နဲ႔ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြအတြက္ ဓမၼပဒ အပိုဒ္ ၁၈၅ ကို ၏ ၍ သည္ မလြဲ ကူးေရးေပးလိုက္ပါတယ္။

၁၈၅။ ။ သူတစ္ပါးကို မကဲ့ရဲ႕မစြပ္စြဲရာ မညွင္းဆဲရာ၊ ပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို  ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊ စားဖြယ္အတိုင္းအရွည္ကို သိရာ၏၊ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာသို႔ ကပ္ေရာက္ေနထိုင္ရာ၏၊ သမာပတ္ရွစ္ပါးဟူေသာ အဓိစိတၱသိကၡာကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၏၊ ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။

ကဲ၊ အဲဒါ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမပဲ။ နားမေထာင္တဲ့ ဘုုန္းႀကီး ဒုနဲ႔ေဒး မဟုတ္လား။ ဘုရားရွင္က စားဖြယ္ အတိုင္းအရွည္ကို သိဖို႔ ဆင္ျခင္ၿပီးစားဖို႔ တကူးတက ထည့္ၿပီး မဆံုးမခဲ့ဘူးလား။ ကမၼ႒ာန္းတရားကို အားထုတ္ဖို႔ေကာ မမွာခဲ့ဘူးလား။  ကဲ၊ အဲဒီေရႊညဝါတို႔ သီတဂူတို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဗုဒၶထိုင္ေတာ္မူသလို ထိုင္ႏိုင္မွာလဲ။

အဲဒီကိုယ္ေတာ္ေတြ ဘုရားရွင္မွာခဲ့တဲ့ ဆြမ္းခံဝတ္ကို မပ်က္ေစရာလို႔ ဆံုးမတာကို မလိုက္နာတာ ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာပါၿပီလဲ။ က်ဳပ္တို႔ဇဂ်မ္းကန္ၿမဲမွာ ကဗ်ာဆရာတင္မိုးရဲ႕ ဆရာေတာ္လို သက္ႀကီးဝါရင့္ စာခ်ဆရာေတာ္ဦးအာစရိယကစလို႔ အရြယ္မေရြး ဆြမ္းခံၾကတယ္။ ေက်းရြာထဲကိုလဲ အေၾကာင္းမဲ့ လမ္းမသလားၾကဘူး။ ကဲ ၿမိဳ႕ကကိုယ္ေတာ္ေတြ ဘယ္လိုလဲ။ ဆြမ္းမခံပဲ ဆိုင္မွာ ဝယ္စားတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြေတာင္ ရွိေနဆိုပဲ။

က်ေနာ္ သာသနာကို ကဲ့ရဲ႕တဲ့စာ မေရးရဲပါဘူး၊ ေရးစရာလဲ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ က်ေနာ္ အင္မတန္မွ ဂုဏ္ယူတဲ့သာသနာျဖစ္တဲ့အတြက္ သန္႔စင္ေစခ်င္လို႔ ေရးရပါတယ္။ သန္႔ေနရင္ ဘယ္သူမွ မေရးပါဘူး။ ေျပာေတာ့မေျပာခ်င္ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ လူဆိုတာ နည္းနည္းေတာ့ နာေအာင္ေျပာမွ ဆင္ျခင္ေလ့ရွိပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တရားထိုင္ေၾကာင္း အေတာ္ၾကားဖူးပါတယ္၊ က်ေနာ္လဲ သူေလာက္မထိုင္ရင္သာ ရွိမယ္၊ ထိုင္ေနတာပါပဲ။ တရားထိုင္တာနဲ႔ တရားေပါက္တာ မဆိုင္ပါဘူး။ သူလဲ မေပါက္ေသးသလို က်ေနာ္လဲ ေဝးပါေသးတယ္။ သူဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးနာမည္ႀကီးရင္ ေရွ႕ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲ။ သာမညဆိုသာမည၊ သီတဂူဆိုျပန္ေတာ့ သီတဂူ၊ ေရႊညဝါဆီေတာ့ ေရာက္မေရာက္ က်ေနာ္မသိပါဘူး။ ထံုးတမ္းစဥ္လာ တရားဝင္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘာအတြက္ ညာအတြက္ သြားတာထက္မပိုပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြဟာ ဝိနည္းနဲ႔ညီေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ မဟုတ္သလို တရားရသူေတြ၊ ရဟန္းကိစၥၿပီးစီးေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူေတြလဲ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ လူတိုင္းေလာက္ သိေနလို႔ပါပဲ။

က်ေနာ္က ေခတ္ကိုမသိလို႔ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ သိပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေခတ္ဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘာလုပ္လုပ္ ဘာေျပာေျပာ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ အားလံုးေကာင္းပါသည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးခင္ဗ်ားဆိုတဲ့ ေခတ္ပါ။ စစ္တပ္ကိုလဲ ေပါ့ေသးေသးေတာ့ မတြက္ပါနဲ႔။ အဲဒီလူေတြမွာ ေလာဘေကာ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ပါ ေရာသမေမႊထားတဲ့လူေတြရွိသလို တကယ္တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္တဲ့သူေတြလဲ ေသခ်ာေပါက္ရွိပါတယ္။ ဒီလူေတြ တစ္လွည့္ျပန္မလာဘူးလို႔ ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိေသးပါဘူး။

အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေသဆိုေသပါ့မယ္၊ ရွင္ဆိုုရင္လဲ ရွင္ပါ့မယ္ဆိုုသူေတြဟာ အဲဒီလို စစ္တပ္က တေက်ာ့ျပန္လာခဲ့ရင္ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ျဖစ္ဦးမယ္ဆိုတာ လူတိုင္းလဲ တကယ္ေတာ့ သိပါတယ္။ ျမန္မာတဲ့ေလ၊ အစဥ္အလာကို အေပၚယံကိုးကြယ္တာနဲ႔အတူ အားနာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အလကားေနရင္း အမုန္းမခံခ်င္ပါဘူးဆိုတဲ့ တလြဲနားလည္မႈေတြ ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္တာေတြကို ေျပာမထြက္တာလဲ အစဥ္အလာျဖစ္ေနတဲ့၊ ေခါက္႐ိုးက်ိဳးေနတဲ့ လူမ်ိဳးေလ။ က်ဳပ္တို႔လို စုန္းပ်ဴးက မျဖစ္စေလာက္နဲ႔ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ၿငိမ္ေနေလ့ရွိတဲ့ ေတာေက်းလက္ေန လူထုႀကီးရယ္၊ ခုနကေျပာတဲ့ မွန္ပါ့ဘုရားေက်းေတာ္မ်ိဳး ကြန္ေတာ္မ်ိဳးေတြ မ်ားတဲ့ေခတ္ကိုး။

ေနာက္ဆံုးအဆံုးမသတ္ခင္ က်ေနာ္တို႔အင္မတန္ကို အထြဋ္အထိပ္ထားပါတယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶသာသနာကို ကိုယ္ဇိမ္က်ဖို႔႔ နာမည္ႀကီးဖို႔ အဲဒီနာမည္ကို အကာအကြယ္ယူၿပီး လုပ္ခ်င္တာလိုပ္ဖို႔ ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ရဟန္းဆိုးေတြ ရွက္တတ္ရင္ အင္မတန္ ရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ စာေလးတစ္ပိုဒ္ကို ေအာက္မွာ ဘာသာျပန္ထည့္လိုက္ပါတယ္။ တခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာရဟန္းအမ်ားစုက တျခားဘာသာဆိုရင္ မိစၦာဒိ႒ိေတြလို႔သမုတ္ၾကတယ္ေလ။ အခု ခရစ္ယန္ဘာသာက ရဟန္းျဖစ္သင္တန္းတက္ခဲ့ဘူးသူ ပတ္စကယ္ ခူးေသြးရဲ႕ စာအုပ္ထဲက သူ႕ကိုယ္ပိုင္အေတြ႕အႀကံဳေလးတစ္ခုကို  မ ွ်လိုက္ပါတယ္။ ဖတ္ၿပီး ႏွလံုးသြင္းၾကည့္ၾကစမ္းပါ အလဇၨီဂိုဏ္းက ကိုယ္ေတာ္မ်ားခင္ဗ်ား။

“က်ေနာ္တို႔ကို ျမိဳ႕ထဲကို အမ်ားဆံုးမွ တစ္ပါတ္တစ္ႀကိမ္သာ သြားခြင့္ျပဳပါတယ္။  မိန္းခေလးေတြရဲ႕ အာ႐ံုကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေရေမႊးနံ႔သာ အသံုးျပဳျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။ မိန္းခေလးေတြကို လိုလိုလားလား မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္တာမ်ိဳးကို မ်က္ေထာက္နီနဲ႔ အၾကည့္ခံရတာေလာက္ကို မေျပာပါနဲ႔၊ မိန္းခေလးမိတ္ေဆြ ထားတာမ်ိဳးကို လံုးလံုးလ်ားလ်ားကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ တားျမစ္ထားတာပါ။ မ်က္ေစ့ဣေျႏၵကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့အက်င့္ကိုလဲ က်င့္ၾကရပါတယ္။ မိန္းခေလးေတြနဲ႔ စကားေျပာဖို႔ႀကံဳလာရင္ ေဘးဖက္ကိုျဖစ္ျဖစ္ ေအာက္ဖက္ကိုျဖစ္ျဖစ္ မ်က္ေစ့ကို လႊဲၿပီး စကားေျပာရပါတယ္။တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ညာသံေပးတာ ေအာ္ဟစ္တာမ်ိဳး မလုပ္ရပါဘူး။ ေဆးလိပ္ကိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးမျဖစ္မခ်င္း မေသာက္ရပါဘူး။ ဒီသင္တန္းက အစအဆံုးဆိုရင္ ၁၁ ႏွစ္ အခ်ိန္ၾကာပါတယ္” တဲ့။

(အစိမ္းေရာင္ တေစၦမ်ားရဲ႕ ေျမမွ၊ ပါစကယ္ခူးေသြး၊ ၂၀၀၃၊ ဟာပါေကာလင္းစာအုပ္တိုက္၊ ႏွာ ၁၀၀)

လူေတြနဲ႔ ထမီေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေတာထဲ ေရာလိုက္၊ လူမႈေရးေတာထဲေရာလုိက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ ဂမၻီရတို႔လို၊ ေရႊညဝါတို႔လိုဘုန္းႀကီးေတြ မရွက္တတ္ၾကဘူးလားလို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။

အဆံုးသတ္အေနနဲ႔ေတာ့ မိ႐ိုးဖလာဗုဒၶဘာသာေတြသာမ်ားတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို အသံုးခ်ၿပီး သာသနာကို အလြဲသံုးစားလုပ္ရင္း ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႕ကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါတီအက်ိဳးအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ပါတီကမွ မသံုးၾကပါနဲ႔၊ ၊ မခ်ဥ္းကပ္ၾကပါနဲ႔၊ အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔အတူ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ ၾကံရာပါေတြ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လို႔ သတိေပးလိုက္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in For-my-Country. Bookmark the permalink.

2 Responses to ဘုန္းႀကီးေတြကလဲ မပ်က္နဲ႔၊ လူေတြကလဲ မဖ်က္နဲ႔

  1. nangthuzar says:

    shareခြင့္ေပးပါ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s