ကိုေနဝင္းေမာင္ရဲ႕ ေက်းဇူး

ဒီေန႔မနက္က ျမန္မာပိုင္းေရဒီယိုေတြကေနတဆင့္ ရန္ကုန္မွာ ည (ဒီေန႔မနက္) ၁ နာရီမွာ အီးဂရက္တည္ ေထာင္သူတစ္ဦးလဲျဖစ္ အလဲဗင္းမီဒီယာအုပ္စုရဲ႕ အမႈေဆာင္ အ ရာရွိခ်ဳပ္ ကိုေနဝင္းေမာင္ ရန္ကုန္ေဆး ႐ုံႀကီးမွာ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ ကြယ္လြန္ သြားတယ္လို႔ သိလိုက္ရေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ တုန္လႈပ္မိ ပါတယ္။ ချမာ အသက္ ၅ဝ ပဲ ရွိေသးတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူပ်ိဳေပါက္စကမွ လူ႔ေလာကေရာက္လာ သူ၊ အခုေတာ့ ေစာၿပီးထြက္သြားရွာေပါ့။ ဗြီအိုေအက ဗဟုအဖြဲ႕ဝင္ ဦးတင္ေမာင္သန္းေျပာသလို က်ေနာ္ တို႔အားလံုးအတြက္ ဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ပါတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာပါ။

က်ေနာ္ သူ႔စာမ်ားကို မွတ္မွတ္သားသား မဖတ္ဘူးပါ၊ ဖတ္သင့္ေသာ္လည္း မ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ က်ေနာ့္ လိုအပ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟိုက ဒီကေန သူ႕ အေၾကာင္းကို တစြန္းတစ ၾကားမိ တာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ သူ႕မွာ အမ်ားသူငါလိုပါပဲ၊ လို သူေတြ ရွိသလို၊ မလိုသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ မလိုသူေတြထဲ မပါတာ ေသ ခ်ာပါတယ္၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူလဲ သူႏိုင္တဲ့ေထာင့္ ကေနၿပီး သူယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း ႏိုင္ ငံအတြက္ လုပ္ေနတာလို႔ ခံစားမိလို႔ပါ။ လူ႕အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ပ်ိဳးေထာင္ေရး သင္တန္းကိုလာတက္တဲ့ သူ႔တပည့္ေလးေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ထိုင္းမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္က ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ အားလံုးရည္မြန္ၾကတယ္၊ ငါ့စကား ႏြားရ မေျပာၾကဘူး။ အျမင္ က်ယ္တယ္၊ တဖက္ေျပာစကားကိုလဲ ေလးေလးစားစားနားေထာင္တတ္တယ္။ ဒီလူငယ္ ေလးေတြနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး က်ေနာ့္မဟာဝိဇၨာက်မ္းအတြက္ ေမးျမန္းမႈေတြလုပ္ရတာ က်ေနာ္ အင္မတန္ ေက်နပ္မိခဲ့တယ္။

သူတို႔အေျပာအဆိုကေနတဆင့္ သူတို႔ဆရာ ဘယ္လိုလူဆိုတာ က်ေနာ္ ခန္႔မွန္းလို႔ ရခဲ့တယ္။ မႀကိဳက္ တဲ့သူေတြဖက္ကေန ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒီလူငယ္ေတြဟာ ဘဝင္ျမင့္ေနတယ္၊ စကားေျပာရင္ အဂၤလိပ္လို တရႊတ္ရႊတ္ညွပ္ေျပာတယ္၊ လူတတ္လုပ္ခ်င္ၾကတယ္  ဘာညာစသျဖင့္ေပါ့။ သူတို႔ ဘိုလိုညွပ္ညွပ္ေျပာ တယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ သူတို႔တင္မဟုတ္ ဘူးေလ၊ ခုေခတ္မွာ သီတဂူဆရာေတာ္လို ဘုန္းႀကီးကအစ ႏိုင္ငံေရး/လူမႈေရးဘုန္းႀကီး ေတြအဆံုး တဒြတ္ဒြတ္ တရႊတ္ရြႊတ္ပါပဲ။ က်ေနာ္လဲ နားၾကားျပင္း ကပ္ပါ တယ္။

ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေလးေတြကို အမိျမန္မာစကားကို ပိုၿပီး တန္ဖိုး ထားတတ္ေအာင္ ဘယ္စံျပပုဂၢိဳလ္က မွ ဆြဲ ေခၚတာမရွိဘူး။ လူႀကီးထဲကဆိုရင္ ဘိုလို မညွပ္တာဆိုလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ လူထုုစိန္ဝင္းတို႔ ျပည္ပေရာက္ေနတဲ့ စြယ္စံုအနုပညာရွင္ ဦးဝင္းေဖတို႔ ကဗ်ာဆရာေမာင္ စြမ္းရည္တို႔ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူတို႔ကလဲ ဒီတဒြတ္ဒြတ္ တရႊတ္ရႊတ္ကိစၥကို မၾကည့္ျဖစ္ ၾကဘူး၊ ျမန္မာသံမပီတာ သတ္ပံုမွားသံုးေနတာ စသျဖင့္ ရင္ေလးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ထားေတာ့။

လူတတ္လုပ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ရွိေကာင္းလဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ သူတို႔အေနနဲ႔ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ပဋိပကၡ ေျဖရွင္းနည္းကို အမ်ားတကာထက္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးအဆင့္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္း ေျပာင္း ကိုင္တြယ္ေျဖ ရွင္းနည္း တစြန္းတစကို သူတို႔ဆရာကတဆင့္ သိထားၾကတာကတေၾကာင္း၊ ၿပီး ေတာ့ ဒါ ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ သဘာဝျဖစ္တာေၾကာင့္တေၾကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔လူငယ္ျခင္း ဒီလို ျမင္မယ္ဆိုုရင္ ထူးၿပီး အျပစ္မေျပာခ်င္ေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔လို လူႀကီးေတြကေတာ့ ကိုယ္လဲ ငယ္ရာကႀကီးလာ တာျဖစ္တဲ့အတြက္ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ နားလည္ေပးသင့္၊ ထိန္းေပးသင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက ကိုေနဝင္းေမာင္ တစ္ေယာက္ သူလုပ္ႏိုင္သမ ွ်လုပ္ေန ရင္း ေမ ွ်ာ့္လင့္မထား ပဲ လက္စလက္နေတြကို ပစ္ၿပီး အခ်ိန္းအခ်က္မရွိပါပဲ ေသမင္း ေခၚ ရာ ပါသြားခဲ့ဲျပီ။ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္၊ သူ ေသဖို႔ မျပင္ဆင္လိုက္ရပဲ ေသသြားတာျဖစ္မွာပါ။

ဒါနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလဲ ျပန္ေမးမိတယ္၊ ေသဖို႔ ဘာျပင္ဆင္ၿပီးၿပီလဲလို႔။ အလား လား။ ဘာမွ မျပင္ဆင္ရေသး ဘူး။ ျပင္ဆင္ခ်ိန္မရပဲ ႐ုတ္တရက္ ေသသြားတာဆိုရင္ေတာ့ အပန္းမႀကီးဘူး၊ အဲ လဲၿပီး ေသမယ္သိလိုက္ရ လို႔ကေတာ့ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိျဖစ္ဖို႔ မ်ားတယ္။ ေသမွာတုန္လႈပ္တာထက္ ရင္ေသြးေတြကို မွာခ်င္ တာေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွာထားရေသးဘူး။ က်ေနာ့္မွာ ကိုယ္တိုင္မေဖာ္ႏိုင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြရွိ တယ္၊ ေလာကီလူသားပီပီ က်ေနာ္ မြန္ျမတ္တယ္လို႔ထင္တဲ့ လုပ္ငန္းေလးေတြကို သူတို႔တတ္ႏိုင္သ ေလာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးဖို႔လဲ မွာခဲ့ခ်င္တယ္။ ေလာကရဲ႕ ေနနည္းထိုင္နည္း အတြက္ ေတာက္ ဝါဒအေၾကာင္းလဲ ေျပာျပခ်င္တယ္။ ဓမၼပဒထဲက ေလာကီဘံုသားေတြ အတြက္ အက်ိဳးမ်ားတဲ့ သင္ၾကား ခ်က္ေတြကိုလဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာျပခ်င္တယ္။

သာသနာရဲ႕အဆံုးအမထဲမွာ အေရးလဲႀကီးၿပီး ကိုယ္က ရဟန္းေတြကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္မဲ့ အမႈကိစၥေတြ မွာ မလုပ္မိေအာင္၊ အားေပးအားေျမွာက္မျဖစ္ေအာင္ သိထားသင့္တဲ့ ရဟန္းေတြရဲ႕ ဝိနည္းအက်ဥ္းကိုလဲ ေျပာျပခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶအဆံုးအမထဲက ကာလမသုတ္ကိုလဲ လက္ေတြ႕က်င့္တတ္ဖို႔လိုုသလို သဂၤါ လကသုတၱာန္က သင္ၾကားတဲ့ လူမႈက်င့္ဝတ္ေတြကိုလဲ သိဖို႔နဲ႔ သိတဲ့အတိုင္းက်င့္ ၾကံတတ္ဖို႔ မွာရဦးမယ္။

ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြက ဗဟုသုတေတြ၊ ကိုယ္တိုင္သိျဖစ္ေအာင္က က်င့္ပါမွ ရတယ္ဆို တာလဲ မွာရဦးမယ္။ အဓိက အက်ဆံုးကေတာ့ တေန႔တေန႔ မိနစ္အနည္းငယ္မ ွ်ပင္ျဖစ္ေစ တရားထိုင္ဖို႔လဲ မွာရဦးမယ္။

ဒီလို ဒီလို သံေယာဇဥ္ေတြ၊ ေလာဘေတြနဲ႔ ေသရင္လဲ ဘယ္မွာအေသေျဖာင့္မွာလဲ။ ကိုယ္တိုင္တရားထူး မရရင္ တရားမေဟာရ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဖန္ဖန္ ဆံုးမၿပီး ကိုယ္တိုင္ ယဥ္ေက်းသူျဖစ္မွ သူမ်ားကို တရားျပ ဆိုတဲ့ ဗုဒၵအဆံုးအမကို ကိုယ္တိုင္က ေမ့ေလ်ာ့ေနတဲ့ အျပင္ ကိုယ္သင္ၾကားေဟာေျပာသလို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ႏိုင္ေသးတာကိုလဲ ရွက္မိပါတယ္။ “ဒါေပမဲ့”ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခအတိုင္း ငါက ရဟန္းမွမဟုတ္ တာ၊ ဘုန္းႀကီးမွမဟုတ္တာ၊ ငါသိ တဲ့ ဗဟုသုတကို ျဖန္႔တာပဲဆိုတာနဲ႔ မလံုမလဲ ေျဖသိမ့္လိုက္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္၊ ခေလးေတြကို မွာခ်င္တဲ့ ေန႔စဥ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ တရားထိုင္ဆိုတာ ကို ဒီေန႔ ကိုယ္တိုင္ထိုင္ တာကေန စလိုက္တယ္။ ဒါ ေသျခင္းတရားအတြက္ က်ေနာ္ျပင္ ဆင္တဲ့ မထမဆံုး ေျခတစ္လွမ္းပါပဲ။ ခ်က္ ျခင္း သမာဓိ မထူေထာင္ႏိုင္ပါဘူး။ ၁၅ မိနစ္ၾကာ ထိုင္စဥ္အတြင္းမွာ လစ္ရင္လစ္သလိုု လွစ္ကနဲ လွစ္ကနဲ ထြက္ထြက္ေျပးသြားတဲ့ စိတ္ကေလးကို က်ေနာ္ ခနခန လိုက္ဖမ္းေနခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၅မိနစ္အၾကာမွာ နာရီႏႈိးစက္က က်ေနာ္ကို အခ်ိန္ျပည့္ၿပီလို႔ အခ်က္ေပးေတာ့ ရပ္လိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ့္စိတ္ကေလး ဘယ္ေတြကို ေျပးေနခဲ့သလဲဆိုတာ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာပါရေစ။ က်ေနာ္ အခုႏွစ္ကုန္ ပိုင္း လႈပ္ရွားမႈနည္းလို႔ ဗိုက္နည္းနည္းပူလာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၾကာပ ဒုမၼာမုျဒာ (ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားလို) အျပည့္ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္တဲ့အခါ ဗိုက္က နည္းနည္း အစ္ပါတယ္။ အဲဒီကို စိတ္က ေရာက္သြားၿပီး မဆီ မဆိုင္ သီတဂူဆရာေတာ္လို ေရႊညဝါ ဆရာေတာ္လို ဘုန္းႀကီးေတြဆိုုရင္ အျပည့္ မေျပာနဲ႔ တဝက္ တင္ ပလႅင္ေခြေတာင္ ထိုင္ႏိုင္ ပါ့မလားလို႔ စိတ္ကေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီမွာတင္ သတိျပန္ဝင္ၿပီး ဝင္သက္ ထြက္သက္နဲ႔ အပူအေအး အထိအေတြ႕ဆီ ျပန္ဆြဲေခၚရပါတယ္။

မၾကာပါဘူး၊ တခါ အခုျမန္မာျပည္မွာ ဟိုးေလးေက်ာ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ရြယ္စဥ္က မယ္သီလတစ္ပါးနဲ႔ မွားလို႔ ေက်ာင္းကႏွင္ထုတ္ခံရတယ္လို႔ အမ်ားေလးစားတဲ့ စာေပနယ္ကဆရာႀကီး တစ္ေယာက္က အပ္ခ် မတ္ခ် ခုႏွစ္နဲ႔ေက်ာင္းတိုက္အမည္နဲ႔ ေျပာဖူး တာ စိတ္ထဲျပန္ဝင္လာၿပီး အဲဒီဘုန္းႀကီးကို သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာင္ေမးရင္ ေကာင္းေလမလား စိတ္ကူးေပါက္လာတယ္။ တကယ္ဆို ဒါ ပါရာ ဇိက ပထ မ ဥပေဒသေလ။ ရဟန္းဘဝ မစြန္႔လို႔မျဖစ္ဘူး။ ဒီမွာတင္ စိတ္ေတြေျပးေနတာ ဖ်ပ္ဆိုသတိထား မိလိုက္တဲ့အတြက္ စိတ္ကို အာနပါနဖက္ ဆြဲေခၚရျပန္တယ္။

ေဟာ ေနာက္ တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေမရီလင္းက စြယ္စံုအနဳပညာရွင္ႀကီး ဦးဝင္းေဖအိမ္ကို ေရာက္သြားျပန္တယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာက ညစာစားသြားဖို႔ေျပာတာ အားနာ သလိုလိုနဲ႔ ျငင္းေနရာကေန စားျဖစ္သြားတယ္။ အမွန္က စားခ်င္ပါလ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ မပြင့္ လင္းရတာလဲလို႔ ျပန္အျပစ္တင္မိတယ္။ ဒိေနာက္ ဆရာ့သမီး မီမီဝင္းေဖနဲ႔ ခန စကားေျပာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါဗ်ာ မဆီမဆိုင္ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဘူးတဲ့ ေဟမာေနဝင္းနဲ႔ ေျပာတာလို႔ အစ ပိုင္းမွာ ထင္ေနမိေသးတယ္။ စိတ္ဆိုတာမ်ား ေျပာပါတယ္။

အခု စာနဲ႔ေရးျပတဲ့အခါ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြဟာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျပးလႊားေနတဲ့စိတ္အစဥ္မွာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေတြက ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ျမန္မွျမန္ပါ။ တခါ သတိဝင္လာ ေတာ့ ခ်က္ျခင္း အမွတ္ကို ႏွာသီးဖ်ားဆီ ပို႔ရျပန္ တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၅ မိနစ္ျပည့္သြားတာပါပဲ။

အတတ္မသိေပမဲ့ အဲဒီ၁၅ မိနစ္အတြင္းမွာ စိတ္ ကို ႏွာသီးဖ်ားေပၚမွာ တစ္ဝက္မက ပိုၿပီးထားႏိုင္ခဲ့တယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။ မနက္ျဖန္ဆိုရင္ ပိုၿပီးတည္ၿငိမ္လာေကာင္းရဲ႕လို႔ က်ေနာ္ မရဲတရဲ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ ဘယ္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကိုေနဝင္းေမာင္ရဲ႕ ေသျခင္းက က်ေနာ့္ကို လႈပ္ႏိႈးေပးတဲ့အတြက္ ျပတ္ေတာက္ျပတ္ ေတာက္ ရပ္ဆိုင္းေနတဲ့ တရားထိုင္ျခင္းကို က်ေနာ္ ျပန္စႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ရတဲ့ကုသိုလ္နဲ႔ က်ေနာ္ရမဲ့ ကုသိုလ္ေတြရဲ႕ အဖို႔ ဘာဂကို ကိုေနဝင္းေမာင္ကိုလဲ အမ ွ်အတန္းေဝပါတယ္၊ ေဝေနပါဦးမယ္။

အားလံုး ေသျခင္းတရားက ကိုယ့္တံခါးဝမွာ ေခါင္းျပဴမလာခင္ “လာခ်င္တဲ့အခ်ိန္ လာေဟ့၊ ကိုယ့္မွာ တုန္ လႈပ္တဲ့စိတ္ ၿငိမ္းခဲ့ၿပီ၊ မ်က္ေမွာက္နဲ႔ေနေနၿပီ။ အခ်ိန္က်ရင္ အားမနာနဲ႔ လာသာေခၚလွည့္” လို႔ ေသမင္းကို ရဲရဲပဲ စိန္ေခၚႏိုင္ေအာင္ က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ျမသန္းညြန္႔

ဇႏၷဝါရီလ ၁ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Articles. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s