ရဟန္းတရားမရေသးတဲ့ နိုင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားအတြက္ ဖတ္စာ

အရွင္စေႏၵာဘာသာစာရႏွင့္ မိတ္ေဆြအေပါင္းတိုု႔၊

ဘုုန္းႀကီးရဲ႕စာက အင္မတန္ရွည္လိုု႔ လံုုုုးေစ့ပါဒ္ေစ့ မဖတ္အားေသးပါ။ အေျပးဖတ္ၿပီး အဓိကက်တာကိုုပဲ ျပန္ေျပာလိုုက္ပါတယ္။

၁။ ပတၱနိကုုစၥနကံေဆာင္ထိုုက္တဲ့ အျပစ္ ရွစ္ပါးကိုု ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ပါ။ ဦးေအာင္ဆန္းဦးနဲ႔ ဘယ္လိုု ပတ္သက္ေနပါသလဲ။ လံုုး၀မပတ္သက္ပါ။ ဦးေအာင္ဆန္းဦးက က်ဳပ္လိုုေတာင္ အေလးထားၿပီး လွည့္ ၾကည့္မွာမဟုုုုတ္ပါ။

၂။ နိုုင္ငံေရးဘုုန္းႀကီးေတြကိုု မႀကိဳက္တာနဲ႔ အစိုုးရလူျဖစ္ရရင္ ညြန္႔ေရႊဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုုးရ လူေပါ့။ ဒီလိုစြပ္စြဲတာကိုက ရဟန္း သံဃာအစစ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သက္ေသခံတာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေမ့ ေနပံုေပါက္တယ္။ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတိုု႔ ဦးနဳတိုု႔က ဘုုန္းႀကီးေတြ နိုု္င္ငံေရးထဲ၀င္မပါဖိုု႔ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ထည့္ၿပီး စကားအလွနဲ႔ေတာင္းပန္ၿပီးေျပာခဲ့တယ္၊ အဲဒီအေမရိကားက ေဆးလ္ဗားစတိုုင္းဆိုုတဲ့ အထင္ ကရပါေမာကၡႀကီးကိုု ေမးၾကည့္လိုုက္။ သူတည္းျဖတ္ထုုတ္ထားတဲ့ ေအာင္ဆန္းလီေဂစီဆိုုတဲ့စာအုုပ္ ရွိတယ္။ ဖတ္။ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ၾကေတာ့ မေျပာရဲံဘူးမဟုုတ္လား။

၃။ ဘုုန္းႀကီးတန္မဲ့ ဦးေအာင္ဆန္းဦးရဲ႕မိန္းမ မေကာင္းေၾကာင္းကိုု သြားရည္မျမားျမားက်ေအာင္ ေျပာတာ အေတာ္အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္။ အဲဒီစာကိုု ေနာက္တႀကိမ္ ပီဒီအက္ဖ္ဖိုုင္နဲ႔ ဘုုန္းႀကီးကပဲျဖစ္ျဖစ္ တဦးဦး ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ပိုု႔ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ညြန္႔ေရႊက ပန္းသီးကြန္ပ်ဴတာသံုုးေတာ့ စင္းလံုုးေခ်ာ ဖတ္လိုု႔မရဘူး။ သမိုုင္း၀င္ သိမ္းထားခ်င္လိုု႔ပါ။ ဘယ္ႏွယ္ဗ်ာ၊ ဘုုန္းႀကီးက ခုုလိုုမ်ိဳးေရးမွေတာ့ သြားၿပီေပါ့။ ဦးေအာင္ဆန္း ဦးက်ေတာ့ ဗီဇကေတာ့မွန္တယ္ဆိုုၿပီး ဆင္ေ၀ွ႕ရန္ေရွာင္လုုပ္လိုုက္ေသးတယ္။ ဘုုန္းႀကီးမွ၀တ္ေနရင္ သတၱ၀ါတဦးျခင္းဟာ သူ႕အေၾကာင္းခံနဲ႔သူ လူလာျဖစ္တာ၊ ဘယ္သူ႔သားသမီးျဖစ္လိုု႔ အဲလိုု ျဖစ္ရမယ္ဆုုိ တာ တထစ္ခ်မရွိဘူးဆိုုတာေလာက္ေတာ့ သေဘာေပါက္သင့္တယ္။ ေက်းသားညီေနာင္ဇာတ္ကိုု ၾကည့္။

၄။ အခ်ိန္မေပးနိုုင္လိုု႔ ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္ထဲက ေတးထားတာေတြ အကုုန္တင္မေပးနိုုင္ေသးဘူး။ ေနာင္ လာမယ္။ က်ဳပ္လဲ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့မယ္။ ရက္ပိုုင္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ပိဋကတ္နဲ႔ပဲ ကိုုင္ေပါက္မယ္။

ညြန္႔ေရႊတိုု႔က ပုုထုုဇဥ္ပီပီ ငါတိုု႔နိုုင္ငံက ဘုုန္းႀကီးေတြဟာ ၀ိနည္းကိုုေလးစားၾကတယ္၊ တရားအားထုုတ္ လြန္းလိုု႔ အခုုဆိုုရင္ မဂ္ဆိုုက္တဲ့ ဘုုန္းႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ အဲဒီကိုုယ္ေတာ္ေတြဆီမွာ ခင္ဗ်ားတိုု႔ရဲ႕ ယံုု မွားသံသယေတြ လာေဖ်ာက္ၾက၊ စိမ္ေခၚခ်င္သပဆိုုရင္ စိမ္ေခၚၾကလိုု႔ လက္ခေမာင္းခတ္ခ်င္တယ္။ ခုုလိုု လုုပ္ေနပံုုနဲ႔ကေတာ့ ဘာသာျခားေတြ အထင္ေသးစရာကလြဲလိုု႔ ဘာမွ အႏွစ္မပါဘူး။ ၾကက္ဆူေတြခ်ည္းပဲ။

၅။ ခုုန ကံေဆာင္တဲ့ဘက္ကိုုျပန္လွည့္ဦးမယ္။ ဒီ လက္တဆုုပ္စာ နိုုင္ငံေရးဘုုန္းႀကီးေတြ ကံေဆာင္ေတာ့ ေကာ ဘာျဖစ္လဲ၊ ဗမာျပည္မွာ ရဟန္းသံဃာ ၄၀၀.၀၀၀ (ေလးသိန္း) ၀န္းက်င္ရွိတယ္။ အခုု နိုုင္ငံေရး ဘုုန္းႀကီးေတြက ျပည္တြင္းက ကိုုယ့္ဖာသာေနၾက၊ တရားအားထုုတ္ၾကတဲ့ပုုဂၢိဳလ္ေတြကိုုေတာင္ မေကာင္း ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ အဲလိုု အမ်ားသေဘာမညီတဲ့ ဂိုုဏ္းဂနေတြ ေထာင္တာကမွ သံဃာကိုု သင္းခြဲသူျဖစ္ တယ္။ ပါရာဇိကထိုုုုက္ၿပီး အ၀ီစိ ဂ်ိဳး (ခ်ိဳး) ကပ္မယ္။ အခုု ေအာက္မွာ ဘုုရားရွင္လက္ထက္က မေယာင္ရာ ဆီလူးေနတဲ့ ရဟန္းေတြကိုု ဗုုဒၶက ဘယ္လိိိုုေျပာတယ္ဆိုုတာ ဗဟုုသုုတျဖစ္ေအာင္ ထည့္ေပးလိုုက္တယ္။ ေနာင္လဲ လာမယ္ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဖတ္ေလ ေတြ႕ေလပဲ။

(အဂၤဳတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္)

ဘဒၵကသုုတ္

“ငါ့သ ွ်င္တိုု႔ ဤသာသနာေတာ္၌္ ရဟန္းသည္ အမႈႏိႈက္ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ အမႈ၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ အမႈ၌ ေမြ႕ ေလ်ာ္သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္အားထုုတ္၏၊ စကားေျပာေဟာျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ စကားေျပာေဟာျခင္း၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ စကားေျပာေဟာျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္အားထုုတ္၏၊ အိပ္ျခင္း၌ ေမြ႕ ေလ်ာ္၏၊ အိပ္ျခင္း၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ အိပ္ျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္အားထုုတ္၏၊ အေပါင္းအ ေဖၚ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ အေပါင္းအေဖၚ၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ အေပါင္းအေဖၚ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္ အားထုုတ္၏၊ ႏီွးေႏွာမႈ (ငါးမ်ိဳး) ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ႏွီးေႏွာမႈ၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ ႏွီးေႏွာမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္အားထုုတ္၏၊ ခ်ဲ႕ထြင္မႈ ပပဥၥတရား၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ခ်ဲ႕ထြင္မႈ၌ ေပ်ာ္ပိုုက္၏၊ ခ်ဲ႕ ထြင္မႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သည့္အျဖစ္ကိုု အဖန္ဖန္အားထုုတ္၏။”

“ငါ့သ ွ်င္တိုု႔၊ ဤသိုု႔လ ွ်င္ ရဟန္းသည္ ေကာင္းေသာေသျခင္း ေကာင္းေသာကြယ္လြန္ျခင္း မျဖစ္နိုုင္ေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ ေနျခင္းကိုု ျပဳ၏။” (ႏွာ၊ ၃၃၆)။

အခုု ညြန္႔ေရႊရဲ႕အာေဘာ္လာမယ္၊ ဆက္ဖတ္ပါ။

ဆင္ေျခအဖန္ဖန္ေပးျခင္းအမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ကုုန္ေသာ၊ ဗုုဒၶ၏စကားကိုု ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေရွာင္ရွား ေျပာဆိုု ျငင္းခုုန္မႈ၌ ေပ်ာ္ပိုုက္ေသာ၊ အင္တာနက္၌ ေပ်ာ္ပိုုက္ေသာ၊ ေရဒီယိုု၊ တီဗီြတိုု႔၌ ေပ်ာ္ပိုုက္ေသာ၊ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ၊ တကၠသိုုလ္တက္ျခင္းကိုု သာယာေသာ၊ အေပ်ာ္ခရီးသြားျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုုက္ ကုုန္ေသာ၊ ေငြတိုုေငြစကိုုင္တြယ္ သံုုးစြဲျခင္း၌ အရသာေတြ႕ေနေသာ၊ ဆြမ္းမခံပဲ ပိုုက္ဆန္ျဖင့္ ၀ယ္စားျခင္း အေလ့၌ ဇိမ္ေတြ႕ေနၾကေသာ၊ ၀တၳဳပစၥည္းကိုု သိုုမွီးမႈ၊ ကထိန္သကၤန္းကိုုပင္ ျပန္ေရာင္းစားမႈ၌ အႀကိဳက္ ေတြ႕ေနၾကေသာ၊ အပတ္တကုုတ္ တရားအားထုုတ္ရန္ကိုုမူ ေမ့ေလ်ာ့ပ်င္းရိကုုန္ေသာ၊ သိုု႔မဟုုတ္ တမင္ မသိက်ိဳးက်င္ျပဳ၍ ဗုုဒၶကိုု လက္အုုပ္ခ်ီလ်က္၊ ကိုုယ္အမူအယာ၊ပါးစပ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာတိုု႔ျဖင့္ ကန္႔လန္႔တိုုက္ေနၾကေသာ၊ အိုု၊ နိုုင္ငံေရးဘန္းျပ ဘုုန္းႀကီးအေပါင္းတုုိ႔ ဗုုဒၶေျပာသည့္ ေကာင္းေသာေသ ျခင္းမဟုုတ္ဆိုုသည္ကိုု တပည့္ျေတာ္ ေမာင္ညြန္႔ေရႊက အပါယ္လားမည့္ေသျခင္းဟုု အနက္ေကာက္ယူ ပါသည္၊ မွန္ မမွန္ ခ်င့္ခ်ိန္ စဥ္းစားၾကပါကုုန္။

အားလံုုးအျမင္မွန္ရၾကလ်က္ အနည္းဆံုုး တမဂ္တဖိုုလ္ေပါက္ေအာင္ က်င့္ႀကံနိုုင္ၾကပါေစ၊ အပါယ္က်မည့္ေဘးမွ သီသီေလးျဖစ္ျဖစ္ ကပ္ၿပီး လြတ္ၾကပါေစေသာ၀္။

သေဗၺသတၱာ ကံမၼသကာ

သနားက႐ုဏာေတာ္ျဖင့္

ညြန္႔ေရႊ

၄ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၀၁၀

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Critiques. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s