မိုုင္တစ္ေထာင္ ခရီးရဲ႕အစ ပထမေျခတစ္လွမ္း ေမာင္ၫြန္႔ (မင္းေက်ာင္းတိုက္)

ျပည္တြင္းမွာေတာ့ တိုုးတိုုး၊ ျပည္ပမွာေတာ့ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ေနတဲ့ အသံေတြကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကိုု သပိတ္ေမွာက္၊ (တနည္းအားျဖင့္ ေျပာင္မေျပာေသာ္လည္းပဲ) ကၽြန္ေတာ္မ်ား စစ္အစိုုးရလက္ေအာက္မွာပဲ ဆက္ေနပါမယ္ ဆိုုတဲ့ လံႈ႕ေဆာ္သံေတြ ျဖစ္တယ္ ခင္ဗ်။ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ကေတာ့ စစ္အစိုုးရလက္ေအာက္မွာ မေနခ်င္ေတာ့ဘူးခင္ဗ်။ အနည္းဆံုုး ျပည္သူလူထုုဖက္က တရား၀င္ ေျပာနိုုင္ ခုုခံနိုုင္တဲ့ သူေတြ၊ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ အခြင့္အေရးေတြကိုု ေတာင္းယူ တိုုက္ယူေပးနိုုင္မဲ့ သူေတြ ပါ၀င္တဲ့ ကူးေျပာင္းေရး အစိုုးရလက္ေအာက္ကိုု ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္ၿပီခင္ဗ်။ ၿပီးခဲ့တဲ့လကလဲ “မိုုးက်ဒီမိုုကေရစီ” အေၾကာင္း ေရးၿပီး အာဏာရွင္နိုုင္ငံေတြ ဘယ္လိုု စနစ္ေျပာင္းၾကတယ္ဆိုုတာ အကိုုးအကားနဲ႔ တင္ျပခဲ့သလိုု၊ အခုုလဲ ဘာေၾကာင့္ မဲေပးသင့္သလဲဆိုုတာကိုု အဓိက ေရးလိုုက္တယ္ခင္ဗ်။

ကိုုေအာင္မိုုး၀င္းရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ခုုထဲမွာ ပီသံုုးလံုုး (သိုု႔မဟုုတ္) ကြန္မ်ဴနစ္ျပန္ အမာခံမ်ားရဲ႕ ပါတီဥကၠ႒ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ရဲ႕ၾသ၀ါဒတစ္ခုုကိုု ကိုုးကားထားတာ ဖတ္လိုုက္ရသဗ်။ အဲ၊ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ရဲ႕ ရဲရဲေတာက္ တရားပြဲကိုု ၁၉၈၈ ၾသဂုုတ္လ (၂၉ )ေလာက္မွာခင္ဗ်၊ စက္မႈတကၠသိုုလ္၀န္းထဲမွာ နားေထာင္ဖူးတယ္။ ၾကက္သီးထေလာက္တဲ့ မိန္႔ခြန္းလိုု႔ပဲ ေျပာနိုုင္ေတာ့တယ္၊ အေသးစိတ္ သတိမရေတာ့ဘူးခင္ဗ်။ အခုု ၾသ၀ါဒကိုုလဲ ဘယ္ မွတ္မိမလဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုု ေအာင္မိုုး၀င္းကိုု ေက်းဇူးတင္မိတာခင္ဗ်၊ တခုုတ္တရ ကိုုးကားထားလိုု႔။
မီးဟုုန္းဟုုန္းေတာက္ေနတဲ့ ၈၈တုုန္းကေတာ့၊ အဲဒီ ၾသ၀ါဒဟာ ၾကက္သီးထစရာပဲဗ်။ ဘာမွတ္သလဲကြေပါ့။ လူတိုုင္း အားရတဲ့ ၾသ၀ါဒေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီၾသ၀ါဒနဲ႔ပတ္သက္လိုု႔ ၂၂ ႏွစ္တာ သမိုုင္းက တကယ့္က်ား မဟုုတ္ဘူးဆိုုတဲ့ အေျဖကိုု ေပးလာတဲ့အတြက္ ခုုေခတ္နဲ႔ကိုုက္ညီတဲ့ ၾသ၀ါဒသစ္တစ္ခုုကိုု တစ္စံုုတစ္ဦးဦးက အသစ္ေရးဖိုု႔၊ ဒါမွမဟုုတ္ လက္တည့္စမ္းဖိုု႔ လိုုတယ္လိုု႔ သံုုးသပ္မိတယ္ခင္ဗ်။

အဲ၊ ေမာင္ၫြန္႔လဲ အခုုဆိုု အသက္ ၆၅ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီဆိုုေတာ့ ၾသ၀ါဒ တစ္ခုုေလာက္ စမ္း ေရးၾကည့္ရင္ ေကာင္းမွာပဲလိုု႔ ခပ္ထယ္ထယ္ ေတြးၾကည့္မိတယ္။ ဟယ္၊ ၾသ၀ါဒဆိုုတာ ပညာရွိေတြမွ ေရးရတာလိုု႔ ေတြးမိျပန္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ေနာက္တြန္႔သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ေရးလဲ ေရးၾကည့္ခ်င္ေတာ့ကာ၊ ဟာ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ၊ ငမူးေတြေတာင္ ေရးေနတာပဲ ငါလဲ ေရးမယ္ ဘာျဖစ္လဲေပါ့၊ ဆိုုၿပီး ဘာကိုု အတုုယူၿပီး ေရးရမလဲဆိုုတာ စဥ္းစားတယ္ခင္ဗ်။ ၾကာၾကာမစဥ္းစားရပါဘူး၊ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ရဲ႕ ၾသ၀ါဒကိုုပဲ နမူနာယူ ေရးဖိုု႔ ဆံုုးျဖတ္လိုုက္တယ္ခင္ဗ်။

ကဲ၊ ၾသ၀ါဒအသစ္ ဘယ္ပံုုေရးတယ္ဆိုုတာ နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္တယ္။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အတုုယူနိုု္င္ေအာင္လိုု႔။ အတုုယူေရးတာဆိုုေတာ့ မခက္ဘူးဗ်၊ ဒီလိုုေလ၊ ၂၂ ႏွစ္တာကာလကိုု ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် သံုုးသပ္ၿပီး ေရးခ်လိုုက္ရင္ တခဏနဲ႔ ၿပီးသြားနိုုင္တာပဲ မဟုုတ္ပါလား။ ကဲ၊ က်ေနာ့္ ၾသ၀ါဒကိုုလဲ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဦး။ ဗုုဒၶဘာသာ ျမန္မာမ်ားပီပီ ဆဲေတာ့ မဆဲေစခ်င္ဘူးဗ်၊ ဆဲတယ္ဆိုုတာ ႐ိုုင္းစိုုင္း ယုုတ္ညံ့တဲ့အျပင္၊ ဆဲသူကိုယ္တိုင္ကို အမ်ားက မႏွစ္မ်ိဳ႕ ရြံရွာစက္ဆုုတ္တဲ့အျပင္၊ မိမဆံုုးမ ဖမဆံုုးမသားတိုု႔၊ သားသမီးမေကာင္း မိဖေခါင္းတိုု႕၊ တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္းတိုု႔ ႐ိုုက္ခတ္မႈေတြ မ်ားလိုု႔၊ အဲသလိုု ကိုုယ့္အျပဳအမူေၾကာင့္ ေက်းဇူးရွင္ေတြကိုုပါ ထိခိုုက္တဲ့အတြက္ မဆဲေစခ်င္တာပါ။ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေ၀ဖန္တာမ်ိဳးဆိုုရင္ ႀကိဳဆိုုပါတယ္၊ အမ်ားလဲ အက်ိဳးရွိတာေပါ့။ ကဲဗ်ာ၊ ေျခဆင္းနဲ႔ ေပရွည္သြားတာ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ စမယ္ဗ်ာ၊
က်ေနာ္ နမူနာယူတဲ့ ၾသ၀ါဒ၊ အဲဒါကိုု ပထမ ခ်ေရးလိုုက္တယ္။

“ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေတြကိုု သတိေပးခ်င္တယ္၊
ဒါ – ေတာင္ၿပိဳေနတာ၊ လက္ဖ၀ါးနဲ႔ သြားမကာနဲ႔။
လက္ဖ၀ါးနဲ႔ သြားကာရင္ ေက်ာက္တုုံးပိၿပီး က်ဆံုုးရတတ္တယ္။”
ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ (ျပည္သူ႔တိုုးတက္ေရးပါတီ)

ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္ တုုပၿပီး ေရးတယ္၊ ေရးဟန္ကိုု တုုေပမဲ့ အတြင္းသားကေတာ့ သမိုုင္းသင္ခန္းစာကေန ယူတယ္ခင္ဗ်။

“တစ္လမ္းသြား နိုုင္ငံေရးသမားေတြကိုု သတိေပးခ်င္တယ္၊
ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ေတာင္ၿဖိဳခ်ေနတယ္၊
ဒါ ေတာင္ၿဖိဳခ်ေနတာ၊ လက္ဖ၀ါးနဲ႔ သြားမကာနဲ႔။
လက္ဖ၀ါးနဲ႔ သြားကာရင္ ေက်ာက္တံုုးပိလိုု႔ မွန္လိုု႔ ေသရင္ေသ
မေသရင္ ဒဏ္ရာဗလပြနဲ႔ ဒုုကၡိတျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
ကူၿပီး ေတာင္ၿဖိဳရင္ လမ္းျမန္ျမန္ေပါက္မယ္၊
လမ္းေပါက္မွ လိုုရာေရာက္မယ္”။
အာဂ ေမာင္ၫြန္႔ (မင္းေက်ာင္းတိုုက္)

အတိုုက္အခံေတြဟာ စစ္တပ္နဲ႔အတူ ေတာင္ၿဖိဳရင္း ရင္းႏွီးမႈကိုု ရယူ၊ ၿပီးေတာ့ ယံုုၾကည္မႈကိုု တည္ေဆာက္နိုုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္ခင္ဗ်။ အင္အားလည္း မရွိပဲနဲ႔ ျပည္ပက ေလသံကိုု အားကိုုးၿပီး (အားမကိုုးဘူးလိုု႔ ေျပာတဲ့အခါလဲ ေျပာသဗ်) ၀က္ေခါင္းထိုုးဆန္႔က်င္ေနမဲ့အစား၊ အတူ၀င္လုုပ္ရင္း ကိုုယ့္ရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ခြင့္လႊတ္နိုုင္မႈနဲ႔၊ မေဖာက္ျပန္မႈ စတာေတြကိုု လက္ေတြ႕ျပၿပီး ေစတနာမွန္နဲ႔ လုုပ္ျပတာက ပိုုၿပီးထိေရာက္နိုုင္တယ္ခင္ဗ်။ အဲလိုုသာ လုုပ္ခဲ့ၾကရင္ စစ္သားေတြလဲ လူပဲ၊ သူတိုု႔လဲ ဗုုဒၶဘာသာပဲ၊ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈ မထူေထာင္နိုုင္စရာ မရွိဘူး၊ ယံုုၾကည္မႈရွိရင္ ေလးစားမႈလဲ ရွိလာမယ္ခင္ဗ်၊ အဲလိုု ယံုုၾကည္ေလးစားမႈ ရွိလာရင္ ေနာက္ဆံုုးမွာ စစ္သားေတြက နိုုင္ငံေရးက သူ႕အလိုုလိုု ထြက္သြားၾကလိမ့္မယ္။ နိုုင္ငံတကာ ယဥ္ေက်းမႈကလဲ စစ္တပ္က နိုုုုင္ငံေရးထဲပါေနတာ လက္မခံဘူးဆိုုတာ သူတိုု႔လဲ သိတယ္ခင္ဗ်။

က်ေနာ္က စစ္အစိုုးရရဲ႕ ၂၀၀၈ ခုုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုုပ္ခ်ဳပ္ပံုု အေျခခံဥပေဒကိုု လက္ခံတယ္ခင္ဗ်။ အေၾကာင္းကေတာ့ လက္မခံလိုု႔ မရလိုု႔၊ တျခား ေရြးစရာ မရွိလိုု႔ခင္ဗ် (ေနာက္တႀကိမ္ေရးျဖစ္မွ ဘာေတာ့ျဖင့္ လက္ခံတယ္၊ ဘာေတာ့ျဖင့္ ျပင္သင့္တယ္ ဆိုုတာ ေျပာဦးမယ္)။ အဲ၊ ေရြးေကာက္ပြဲကိုုလဲ ေထာက္ခံတယ္ခင္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး လူမုုန္းခံၿပီး (မျပည့္တဲ့သူေတြက မုုန္းတာကိုု ေျပာတာပါ) ဘာလိုု႔ေျပာရသလဲဆိုုေတာ့၊ ျမန္မာေရွးဆိုု႐ိုုးမွာလဲ၊ “ဆိုုေရးရွိက ဆိုုအပ္လွ၏၊ ဆိုုစမ်ားလ်ား ထားပေခ်မိ၊ ငါ့၀န္ရွိ၏” ဆိုုတာ ရွိသလိုု၊ အေမရိကန္သမိုုင္းမွာလဲ ဒန္နီယယ္ ၀က္ဘ္စတာက ၁၉ ၅၀ ခုုႏွစ္ဆန္းမွာ ကြန္ဂရက္မွာ “လိုုအပ္မႈက ခင္ဗ်ားတိုု႔ နား၀င္ပီယံျဖစ္မွာေတြထက္ အမွန္အတိုုင္း မေျပာမျဖစ္ ေျပာခိုုင္းတာျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတိုု႔သေဘာက်မဲ့ဟာကိုု ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ကိုု ခင္ဗ်ားတိုု႔ ဘယ္လိုုပဲထင္ထင္ ခင္ဗ်ားတိုု႔ကိုု က်ေနာ္ ကယ္တင္ဖိုု႔ကိုုပဲ ေရြးခ်ယ္လိုုက္ရပါတယ္” လိုု႔ ေျပာခဲ့သလိုု က်ေနာ္လဲ အမ်ားအတြက္ ေျပာပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုုကိုု အမ်ားျပည္သူ လိုုခ်င္ေနတယ္၊ ကုုန္ဆံုုးခဲ့တဲ့ ၂၂ ႏွစ္တာမွာ ျပည္သူအတြက္ ေျပာင္းလဲမႈတိုုင္းက အဆိုုးေတြပဲ သယ္ေဆာင္လာတယ္ခင္ဗ်။ အတိုုက္အခံေတြထဲက ေဂါင္ (ေခါင္) ဆိုုတဲ့ ဒီခ်ဳပ္လဲ ဘာမွ လုုပ္ရည္ကိုုင္ရည္ မရွိဘူးခင္ဗ်။ (လူထုုဦးစိန္၀င္းကေတာ့ ဒီခ်ဳပ္ကိုု ေရဒီယိုု အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုုမွာ ဆြံ႕အနားမၾကားေက်ာင္းနဲ႔ ႏိႈင္းထားတယ္ခင္ဗ်)။ စစ္အစိုုးရရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈကလဲ ရက္စက္တယ္္ေလဗ်ာ။ ဒီေတာ့ တရား၀င္ ဗိုုလ္ေရြးခံနိုုင္ခြင့္ ရခိုုက္မွာ ၀င္ေပါက္ကေလးက က်ဥ္းခ်င္က်ဥ္းပေစ၊ ကစားကြင္းထဲမွာ ကိုုယ္ပါေအာင္ လုုပ္မွ ကစားသမားျဖစ္မယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တဲ့ ပါတီတိုုင္းကိုု ေမာင္ညြန္႔ ပစ္ေထာက္ခံတာပါပဲ။

အဲ၊ ဒီေန႔ စက္တဘၤာ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ မိတ္ေဆြႀကီး ကိုု၀င္းတင့္ထြန္းနဲ႔ နက္ေပၚမွာ စကားတ၀ႀကီး ေျပာလိုုက္ရတယ္ခင္ဗ်။ သူက ဘာေျပာသလဲဆိုုေတာ့ “က်ေနာ္တိုု႔ ခင္ဗ်ားတိုု႔ အသက္အရြယ္၊ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ေနာက္ခံသမိုုင္းနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ခုုိင္မာၿပီးသား၊ မေျပာင္းနိုုင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြျဖစ္တယ္ ဆိုုတာ က်ေနာ္ယံုုတယ္” ဆိုုတဲ့ ပညာစကား၊ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ ရင့္က်က္မႈေတြ ပါလာတယ္။ သူနဲ႔က်ေနာ္ သေဘာတူတာကေတာ့ က်ေနာ္တိုု႔ ကိုုယ္စီမွာ ဒီမိုုကေရစီအခြင့္အေရး ရွိတယ္၊ သူေျပာသလိုုပဲ၊ ေရာမေရာက္ေအာင္ ကိုုယ္သန္ရာ ကိုုယ္ယံုုၾကည္ရာ လမ္းကေန သြားခြင့္ရွိတယ္ဆိုုတာပဲ ခင္ဗ်။

တဆက္ထည္း က်ေနာ္က ခ်ီလီ၊ ဘရာဇီးလ္နဲ႔ ေတာင္ကိုုးရီးယားတိုု႔ ဘယ္ပံုု စနစ္ေျပာင္းခဲ့တယ္ဆိုုတာကိုု ေျပာျပၿပီး၊ ထပ္တူမျဖစ္နိုုင္ေပမဲ့ က်ေနာ္တိုု႔လဲ ဒီလိုုပဲ ေျပာင္းရမယ္လိုု႔ က်ေနာ္ ယံုုေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့တယ္။ ကိုုယ္ယံုုၾကည္တဲ့လမ္းစဥ္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ သိုု႔မဟုုတ္ မွန္နိုုင္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္းကိုု အေထာက္အထားနဲ႔ တင္ျပနိုုင္ၾကသလိုု တျခားလမ္းကိုု လိုုက္ေနသူမ်ား၊ တနည္းအားျဖင့္ ကိုုယ့္အျမင္မွာ လြဲေခ်ာ္ေနတယ္လိုု႔ ထင္သူေတြရဲ႕ လမ္းစဥ္ကိုုလဲ အခ်က္အလက္နဲ႔ ေ၀ဖန္ပိုုင္းျခားခြင့္ ရွိေပတယ္ခင္ဗ်။ ဒါ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူကိုုမွ က်ည္ဆံထြက္တဲ့ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေနတာ မဟုုတ္ဘူးခင္ဗ်။

က်ေနာ္တိုု႔ရဲ႕ အဆံုုးစြန္ရည္ရြယ္ခ်က္က စစ္တပ္ကိုု နိုုင္ငံေရးထဲက ဆြဲထုုတ္ဖိုု႔ပဲျဖစ္တယ္။ သူတိုု႔ အေတာ္မ်ားမ်ားက အျပဳတ္တိုုက္ၿပီးေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္အစိုုးရကိုု ထိေရာက္တဲ့ဖိအား ေပးၿပီး အေပၚစီးနဲ႔ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဆာင့္ကန္ၿပီးေသာ္လည္း ေျပာင္းပစ္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါဟာ လတ္တေလာ ၂၂ ႏွစ္၊ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေကာက္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၊ သမိုုင္းအရ လက္ေတြ႕မက်တဲ့အျပင္ ဆိုုးက်ိဳးသံသရာလည္တဲ့အျဖစ္ကိုု ေရာက္ဖိုု႔ပဲရွိတယ္။ “ငါတိုု႔ကိုု ဘာမွတ္သလဲ၊ မင္းတိုု႔ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာမယ္ ဆိုုတဲ့ စကား နားလည္ရဲ႕လား” လို႔ ျခိမ္းေျခာက္ေနသလိုုပဲ ခင္ဗ်။ တကယ္လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ ကိုုယ္က က်ားမဟုုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ခင္ဗ်။

က်ေနာ့္နည္းက အခုု အတူတူလုုပ္၊ ကိုုယ္က သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းနဲ႔ အနစ္နာခံၿပီး (ျခမစား၊ လာဘ္မယူပဲ) တိုုင္းျပည္အတြက္ လုုပ္ျပ၊ အတူတူ ယိုုင္းပင္းလုုပ္ေဆာင္ရင္း ရင္းႏွီးမႈယူ၊ ယံုုၾကည္မႈကိုု တည္ေဆာက္၊ စစ္တပ္ကိုု တြန္းမထုုတ္နဲ႔၊ သူ႕ဖာသာ ၀င္လာသလိုု သူ႕ဖာသာ ထြက္သြားေအာင္ ကူညီဖိုု႔ပဲျဖစ္တယ္ခင္ဗ်။ သူတိုု႔လဲ လူေတြပဲ၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေမးေငါ့တာ ဘယ္သူခံခ်င္မွာလဲ၊ အျမဲသျဖင့္ ငပြႀကီး ဗီလိန္ႀကီးလိုု႔ ဘယ္သူ အေခၚခံခ်င္မွာလဲ။ သူတိုု႔ စိတ္မခ်တာေတြ စိတ္ခ်ရၿပီဆိုုရင္ သူတိုု႔က ၀မ္းသာအားရ လႊဲေပးသြားမယ္လိုု႔ က်ေနာ္ယံုုတယ္ခင္ဗ်။

ဒါ့ေၾကာင့္ ယံုုၾကည္မႈတည္ေဆာက္နည္းနဲ႔ ပတ္သက္လိုု႔ ေျပာစရာရွိလာတယ္။ အမ်ားက ေျပာၾကတယ္၊ အျပန္အလွန္ ယံုုၾကည္မႈ၊ ေလးစားမႈ ရွိရမယ္တဲ့။ ကနဦးကတည္းက အျပန္အလွန္ ယံုုၾကည္ဖိုု႔ဆိုုတာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ေတာက္ေလ်ာက္ အပုုတ္ခ်လာတဲ့ ရန္ဖက္ျခင္း အသာထား၊ သာမန္ အရပ္သားအျခင္းျခင္းေတာင္ မလြယ္ဘူးခင္ဗ်။ တကယ့္ယုုတၱိက ယံုုၾကည္ခ်က္တည္ေဆာက္တဲ့ အစဦးပုုိင္းမွာ တဖက္သတ္ ယံုုၾကည္မႈထားၿပီး တည္ေဆာက္ရတာ၊ ဟုုိတစ္ဖက္က ယံုုလာတဲ့အထိ ျဖည္းျဖည္းျခင္း တည္ေဆာက္ယူရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လိုု႔ ေတာက္၀ါဒရဲ႕ သူေတာ္စင္ႀကီး ေလာက္ဇူက ေတာက္က်မ္း စာ (၄၉) မွာ ေဟာလိုု ႁမြက္ၾကားထားတယ္ခင္ဗ်၊

“ေကာင္းတဲ့ သူေတြအေပၚ ငါ ေကာင္းမယ္၊ မေကာင္းတဲ့သူေတြ အေပၚမွာလည္း ငါေကာင္းမယ္၊ ေကာင္းျခင္းဟာ မဂၤလာမည္လိုု႔။
သစၥာရွိသူေတြ အေပၚမွာ ငါ သစၥာရွိမယ္၊ သစၥာမရွိတဲ့သူေတြ အေပၚမွာလည္းပဲ ငါသစၥာရွိမယ္၊ ဘာလိုု႔လဲဆိုုေတာ့၊ သစၥာရွိတာဟာ မဂၤလာမည္လိုု႔။
စာ (၁၇) နဲ႔ (၂၃) မွာေတာ့၊ “သူတစ္ပါးအေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုုၾကည္မႈမထားသူအေပၚ တစ္ဖက္ကလည္း ယံုုၾကည္မႈထားမွာ မဟုုတ္” တဲ့ဗ်ား။

အျပစ္တင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေစာေနသူေတြကေတာ့ ဒီစစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဘယ္ေလာက္ဆိုုးတာ၊ ယုုတ္တာ စသျဖင့္ ဆင္ေျခအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး၊ အျပဳတ္ခ်ရမယ္ ဘာညာ ေျပာပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္ေတာ့ ခ်မွာလဲလိုု႔ေမးၾကည့္ပါလား၊ ျမက္ေလ ွ်ာ ျဖစ္သြားတာ အားလံုုး ျမင္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာေနသူေတြဟာ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္လံုုးထဲက မုုန္တိုုင္းေလးေတြခ်ည္းပဲခင္ဗ်။ ကိုုယ့္စီးပြားအတြက္ ေန႔မအား ညမအားေလာက္ အလုုပ္လုုပ္တယ္၊ ဒါမွမဟုုတ္၊ လူရည္လည္တဲ့သူေတြဆိုုရင္ အေမရိကန္အစိုးရအပါအ၀င္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးေတြကေန ေထာက္ပံ့ေငြရေအာင္လုုပ္ၿပီး တစ္လတစ္လ ေဒၚလာေထာင္ဂဏန္း လခယူၿပီး တိုုင္းျပည္လက္ၫိႈးထိုုး ဇိမ္ခံ နိုုင္ငံေရးလုုပ္စားသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္ခင္ဗ်။ နိုုင္ငံေရးကိုု ထဲထဲ၀င္၀င္လဲ မေလ့လာသလိုု အမ်ားစုုက ဘာမွကိုု မေလ့လာပါဘူး၊ ေပၚပင္ အီးေမးလ္ေလာက္ ဖတ္၊ ျမန္မာဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕က ေဆာင္းပါး တစ္ပုုဒ္ ႏွစ္ပုုဒ္ေလာက္ ဖတ္ၿပီး နိုုင္ငံေရးကိုု ပါးစပ္နဲ႔လုုပ္တယ္ခင္ဗ်။

က်ေနာ္ သုုေတသနလုုပ္ဖိုု႔ေရာက္ခဲ့တဲ့ အေမရိကန္မွာက ပညာဆက္ရွာေနတဲ့ လူလတ္ပိုုင္းေတြ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဟားဗတ္၊ တခ်ိဳ႕က ေကာ္နဲလ္၊ ေယးလ္၊ ယူစီအယ္လ္ေအ၊ ပယ္ရီေမဆင္ စသျဖင့္ အထင္ကရ တကၠသိုုလ္ေတြမွာ ပညာသင္ေနၾကတယ္၊ သူတိုု႕အမ်ားစုုရဲ႕ နာမည္ေတြကိုု အင္တာနက္မွာ လဖက္ရည္ပန္းကန္လံုုးထဲက မုုန္တိုုင္းထဲမွာ မေတြ႕ဖူးဘူးခင္ဗ်။ သူတိုု႔နဲ႔ေတြ႕ၿပီး အင္တာဗ်ဴးလုုပ္တဲ့အခါ သူတိုု႔တေတြဟာ ဒီမုုိကေရစီရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ သေဘာကြဲလြဲခြင့္ကိုု လက္ခံၾကတဲ့အျပင္၊ အျမင္က်ယ္ၾကတယ္။ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံၾကတယ္။ ဒီမိုုကေရစီ တဖြဖြေတာင္းၿပီး ဆဲလား ဆိုုလား၊ တိုုင္းလား ထြာလား မလုုပ္ၾကဘူး။ မိဖ ဆရာသမားတိုု႔ရဲ႕ ဂုုဏ္ကိုု ထိန္းၾကတယ္ခင္ဗ်။

ဒီခ်ဳပ္က ဒီမိုုကေရစီေရးလုုပ္ၾကတဲ့ အဖြဲ႕တိုုင္းေလာက္ကိုု မေ၀ဖန္ေပမဲ့ ကိုုယ့္အထဲက ပဲ့ထြက္သြားသူေတြေထာင္တဲ့အဖြဲ႕ကိုုေတာ့ သဲႀကီးမဲႀကီးကိုု ေဆာ္ေနေတာ့တာပဲ ခင္ဗ်။ ဒီခ်ဳပ္ကေဆာ္ေတာ့ ကိုုေအာင္မိုး၀င္းတိုု႔လိုု ျပည္ပက အမာခံလုုပ္ေနတဲ့သူေတြကလဲ ေဆာ္ရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ကဲ အဲဒီအဖြဲ႕ကိုု ျပည္သူေတြက လံုုးလံုုးကိုု မေထာက္ခံဘူးတဲ့လား။ ေထာက္ခံတဲ့လူေတြ ျပည္တြင္းမွာ ရွိသလိုု ျပည္ပမွာလဲ အနည္းအက်ဥ္းျဖစ္ေစ ရွိနိုုင္တယ္ဆိုုတာ ျငင္းမလား။ အျပတ္မျငင္းနိုုင္ရင္ အဲဒီအဖြဲ႕ကိုု တိုုက္ခိုုက္တာဟာ အနည္းဆံုုး ျပည္သူလူထုု တစိပ္တပိုုင္းကိုု တိုုက္ခိုုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ ဆိုုတာေကာ သတိထားမိၾကရဲ႕လားခင္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတိုု႔ တဖြဖြေအာ္ေနတဲ့ ဒီမိုုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရ တစ္ခုုျဖစ္တဲ့ အနည္းစုုရဲ႕ဆႏၵကိုုလည္း ေလးစားရမည္ဆိုုတာ ပါးစပ္သက္သက္ပဲလား ခင္ဗ်။

ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္လိုု႔ ခ်က္ျခင္း တုုိင္းျပည္ကိုု ကယ္နိုုင္မလားဆိုုေတာ့ မကယ္နိုုင္ဘူးခင္ဗ်။ တ႐ုုပ္ရဟန္းေတာ္တပါးက “အႏွစ္ႏွစ္ အလလက စြဲကပ္လာတဲ့ ေရာဂါကိုု အံုုဖြဆိုၿပီး ခ်က္ျခင္းေပ်ာက္ေအာင္ ကုုလိုု႔မရဘူး၊ အခ်ိန္ယူရတယ္” လိုု႔ ေျပာဖူးတာ သြားသတိရမိတယ္ခင္ဗ်။ ဒါေတာင္ မတည့္တာ မေရွာင္ရင္ ေရာဂါျပန္တိုုး၊ ျပန္ေဖာက္နိုုင္သလိုုပဲ ဒီမိုုကေရစီနဲ႔ေ၀းၿပီး စစ္တပ္ေနာက္ခံ အရပ္သားအာဏာရွင္ စနစ္ဆီ ေလ ွ်ာက် သြားနိုုင္တယ္ခင္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ မလုုပ္ရင္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ ေလာက္ဇူေျပာတဲ့ “မိုုင္တစ္ေထာင္ခရီးရဲ႕ အစဟာ ပထမဦးဆံုုး ေျခတစ္လွမ္းျဖစ္တယ္” ဆိုုတဲ့အတိုုင္း၊ အမ်ိဳးသား ဒီမိုုကေရစီ အင္အားစုုပါတီနဲ႔ အျခားေသာ ဒီမိုုကေရစီကိုု အေျခခံတဲ့ပါတီမ်ားရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ပါ၀င္ယွဥ္ျပိဳင္မႈကိုု ပထမေျခတစ္လွမ္းအျဖစ္ ႀကိဳဆိုုေထာက္ခံရင္း ျပည္သူလူထုုအေနနဲ႔ ဒီမိုုကေရစီတာ၀န္တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ မဲ႐ံုုေတြဆီကိုု အားတက္သေရာ သြားေရာက္ မဲေပးၾကဖိုု႔ တိုုက္တြန္းလိုုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ေမာင္ၫြန္႔ (မင္းေက်ာင္းတိုက္)

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Politics. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s