နိုင္ ငံေရးဘုုန္းႀကီ း အလိုမရွိ

TUESDAY, FEBRUARY 2, 2010

ေမာင္ညြန္႔ (မင္းေက်ာင္းတိုက္)

ဘုုန္းႀကီးနဲ႔ဘီး (၂) (နဲနဲ ခပ္စပ္စပ္ကေလးတြယ္လိုုက္တယ္)

ျပန္မေရး မေျဖရွင္းျပန္ရင္လဲ “ဟာ- – ဦးပညာေဇာတ တြယ္ထည့္လိုုက္တာ ဦးညြန္႔ေရႊတစ္ေယာက္ အင္တာနက္ကေန ေပ်ာက္ၿပီး ေမွာက္သြားၿပီလိုု႔ နံုုနဲ႔သူေတြက လက္ခေမာင္းခတ္ၾကေပလိမ့္မယ္။ ဦးပညာေဇာတတင္မဟုုတ္ပါဘူး၊ မေယာင္ရာ ဆီလူးေနတဲ့ ဘုုန္းႀကီးေတြအားလံုုးကိုု ဗုုဒၶမ်က္ႏွာေတာ္ကိုု ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး သံေ၀ဂ (အမ်ားစုုကေတာ့ ယူနိုုင္မယ္မထင္ပါ၊ ဒါလဲ နိုုင္ငံေရးဘုုန္းႀကီးေတြကိုုသာ ဆိုုလိုုပါတယ္) ယူနိုုင္ေအာင္၊ နိုုင္ငံေရးနဲ႔ ဘာသာေရးကိုု ေလနဲ႔၀မ္းနဲ႔မကြဲပဲ သံေယာင္ပဲလိုုက္ေနသူေတြလဲ ဗဟုုသုုတျဖစ္ေအာင္၊ ရွာမွီးခ်င္ေအာင္ အခ်ိန္မရတဲ့ၾကားက မိုုးႀကိဳးနဲ႔ခြင္းလိုုက္ရပါတယ္။

၁။ တစ္မဂ္တစ္ဖိုုလ္နား မသီနိုုင္ေသးပဲနဲ႔ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ဗုုဒၶလုုပ္သလိုု ငါတုုိ႔လိုုက္လုုပ္မယ္လိုု႔ မေလာလိုုက္နဲ႔၊ ငရဲတံခါး အပါယ္တံခါးက ပိတ္ထားတာမရွိ။ ဗုုဒၶက စရိယသံုုးဆင့္ ဆည္းပူူးက်င့္တယ္ဆိုုတာ ဗုုဒၶအျဖစ္ ေရာက္ၿပီးမွ က်င့္တာျဖစ္တယ္။ မျဖစ္ခင္က ေျခာက္ႏွစ္လံုုးလံုုး အပတ္တကုုတ္ ေသလုုေမ်ာပါးအားထုုတ္တယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား။

၂။ ဗုုဒၶက ရဟန္းေတြအတြက္ ၀ိနည္းဆိုုတဲ့စည္းကမ္းေတြ ထားခဲ့တယ္။ ၂၂၇ သြယ္ေသာ သိကၡာပုုဒ္ေတြလိုု႔လဲ သံုုးၾကတယ္။ အဂၢမဟာပ႑ိတဆရာေတာ္ဘုုရား ရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက ၀ိနည္းကိုု ဘာနဲ႔ႏႈိင္းသလဲဆိုုရင္ ေထာင္ထားတဲ့အပ္ျဖားေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ မံုုညင္းေစ့နဲ႔ ႏိႈင္းထားတယ္။ အင္မတန္ သိမ္ေမြ႕တယ္၊ အတိမ္းအေစာင္းမခံဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင္း ရဟန္းေတြဟာ လူေတြရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥမွာ မကူညီေကာင္းဘူးတဲ့၊ လူေတြရဲ႕အမူအရာေတြနဲ႔ ဘာမွ မတူေစခ်င္ဘူး၊ တဲ့။[1]

၃။ ဘုုန္းႀကီးရဟန္းဘ၀ေရာက္တာနဲ႔ ဖိုုးေဟာခ်င္ျဖစ္တာ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ႐ိုုးေနၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္က မေကာင္းသတင္းလဲ မ်ိဳးစံုုထြက္တဲ့ ႐ုုပ္ရွင္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္း သကၤန္း၀တ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ လိုုက္ၿပီး တရားေဟာပါေရာလား။ ဒါေတြဟာ ဗုုဒၶရဲ႕အဆံုုးအမနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဖီလာျဖစ္ေနတယ္ဆိုုတာ မဆန္းစစ္ၾကဘူး။ သကၤန္း၀တ္တာနဲ႔ ေျပာခ်င္ရာေျပာလိုု႔ရတယ္လိုု႔မွတ္ေနၾကတဲ့ သကၤန္း၀တ္ေတြကမ်ားတယ္။ ေလာဟိစၥသုုတ္မွာ ဗုုဒၶက ဒီလုုိေဟာထားတယ္၊ ေအာက္မွာ အက်ဥ္းမ ွ် ေဖာ္ျပေပးလိုုက္တယ္၊ အေသအခ်ာဖတ္။

၄။ “ေလာဟိစၥ ေလာက၌ အျပစ္တင္ ေစာဒနာထိုုက္ေသာ ဤဆရာသံုုးဦးရွိကုုန္၏၊ ယင္းဆရာတိုု႔ကိုု တစ္စံုုတစ္ေယာက္က အျပစ္တင္ ေစာဒနာသည္ရွိေသာ္ (ထိုုသူ၏) ထိုုအျပစ္တင္ ေစာဒနာခ်က္သည္ ဟုုတ္မွန္၍ တရားႏွင့္ေလ်ာ္ေပ၏၊ အျပစ္လည္းမရွိေပ။”[2] လိုု႔ အစခ်ီၿပီး၊ ရဟန္းဆိုုတာ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳး၊ ရဟန္းကိစၥမၿပီးပဲ နာခ်င္သူကိုုပဲျဖစ္ျဖစ္ မနာခ်င္သူကိုုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႕ကိုုပဲေဟာေဟာ “ဤေဟာေျပာျခင္းကိုု ယုုတ္မာေသာေလာဘတရားဟုု (ငါ)ဆိုု၏” လိုု႔ ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္မွာ ဆိုုထား မိန္႔ထားတယ္။ ဘယ္ နိုုင္ငံေရးရဟန္းမဆိုုျငင္းခ်င္သပဆိုုရင္ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ကိုုယ့္ရဟန္းအလုုပ္ကိုုသာကိုုယ္လုုပ္ေနၾကတဲ့ အမ်ားစုုသံဃာေတာ္ေတြထဲက ပဋိယတ္ ပဋိပတ္ကိုု အားထုုတ္က်င့္ႀကံေနတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားကိုု ေမးေလ ်ာက္ၾကပါ။ အဲလိုု ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးမရပဲ ေဟာတဲ့ရဟန္းေတြကိုု ဘာနဲ႔ဥပမာႏိႈင္းထားသလဲဆိုုေတာ့၊ “ေဟာေျပာျခင္းကိုု အလိုုမရွိ၍ ဆုုတ္ခြာသြားေသာ လံုုမကိုု လိုုက္၍ကပ္သည္ႏွင့္တူ၏” တဲ့။ “ဤေဟာေျပာျခင္းသည္ မိမိလယ္ကိုုစြန္႔၍ သူတစ္ပါးလယ္ကိုု ေပါင္းသင္အပ္သည္ဟုု မွတ္ထင္သည္ႏွင့္တူ၏” တဲ့။ “ဤေဟာေျပာျခင္းသည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေဟာင္းကိုုျဖတ္၍ အျခားအေႏွာင္အဖြဲ႕သစ္ကိုု ျပဳသည္ႏွင့္တူ၏၊ (ထိုု႕ေၾကာင္)့ ဤေဟာေျပာျခင္းကိုု ယုုတ္မာေသာ ေလာဘတရားဟုု (ငါ) ဆိုု၏”[3] တဲ့။ ကဲ၊ မွတ္ကေရာ့။

၅။ တရားမေဟာထိုုက္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ေတြကိုု ၿမြက္ဟၿပီးတဲ့ေနာက္ ဗုုဒၶက တရားေဟာထိုုက္တဲ့၊ ေဟာရင္ အျပစ္မရွိတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္သံုုးပါးကိုုလဲ ထင္ရွားေဟာေတာ္မူတယ္။ အဓိကကေတာ့ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးရၿပီးသူ၊ တနည္းအားျဖင့္ ရဟန္းကိစၥၿပီးသူတဲ့။ အက်ဥ္းဆိုုရရင္၊ ပထမစ်ာန္၊ ဒုုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုုတၳစ်ာန္ေတြကိုု ၀င္စားက်င့္ႀကံေနတဲ့ရဟန္းမ်ားျဖစ္သတဲ့။ ျမတ္ေသာတရားအထူးကိုု ရေေနသူ၊ သီလႏွင့္ျပည့္စံုုသူတဲ့။ ဦးပညာေဇာတနဲ႔အေပါင္းပါကိုုယ္ေတာ္မ်ား ကိုုယ္ဘယ္အဆင့္လဲဆိုုတာ မွန္ကန္စြာ ဆင္ျခင္စဥ္းစားဖိုု႔ ေလ်ာက္ထားလိုုက္ပါတယ္။

၆။ အမွတ္ ၅ မွာေဖာ္ျပတဲ့ ရဟန္းမ်ိဳးကိုု အျပစ္တင္ရင္ ေစာဒကတက္ရင္ အျပစ္ရွိတယ္။ အပိုုဒ္ ၄ မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခုုေခတ္ နိုုင္ငံေရးေယာင္ေယာင္ ရဟန္းမ်ိဳးေတြကိုု အျပစ္တင္ရင္ ေစာဒကတက္ရင္ အျပစ္မရွိဘူးလိုု႔ ဗုုဒၶကိုုယ္ေတာ္တိုုင္က ေဟာၾကားထားတယ္။ ညြန္႔ေရႊက ဟိုုစပ္စပ္ သည္စပ္စပ္ဘုုန္းႀကီးေတြထက္၊ ပုုဆိုုး၀တ္ ထမီ၀တ္ေတြထက္ ဗုုဒၶရဲ႕အာေဘာ္ကိုု အေလးအနက္ထားတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ မေၾကာက္မရြ႕ံေျပာလိုုက္တယ္။

၇။ နိဂံုုးခ်ဳပ္ရရင္ ဘုုန္းႀကီးနဲ႔လူမႈေရး၊ နိုုင္ငံေရး လားလားမ ွ် မအပ္စပ္ပါ။ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးရေအာင္ အားထုုတ္ဖိုု႔ အခ်ိန္ေတြ အလဟသျဖဳန္းမပစ္ၾကပါနဲ႔။ ေလာကေကာ သံသရာပါ ေကာင္းေအာင္ တရားထိုုင္ၾကပါ။ အသံေတြ အဆင္းေတြၾကားထဲမွာ နစ္ေနသမ ွ် နိဗၺာန္နဲ႔ ေ၀းသြားတာ အေၾကာင္းမဟုုတ္ေပမဲ့ ေသတာနဲ႔ ငရဲမွာ၊ အ၀ီဇိမွာ[4] ခ်ိဳး (ဂ်ိဳး) ကပ္သြားမွာကိုုေတာ့ ေၾကာက္သင့္ေပေၾကာင္း သနားသျဖင့္ ေျပာလိုုက္ရေပေၾကာင္း။

က်မ္းကိုးစာရင္း

[1] သာသနာျပဳၾသ၀ါဒတရားေတာ္မ်ား၊ ၁၉ ၈၃၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ႏွာ၊ ၃၀၅။

[2] မဇၥ်ိမနိကယ္လိုု႔ထင္တယ္၊ သုုတၱန္ေဒသနာထဲက။ အင္တာနက္ကေန ပံုုႏိွပ္ယူထားတာ၊ အပိုုဒ္ ၅၁၄ ကေန ၅၁၇ အထိ႐ႈပါ။

[3] မ်က္ေတာင္ကြင္းခပ္ထားတာအားလံုုး ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္ထဲက မူရင္းျဖစ္တယ္။

[4] သာသနာျပဳၾသ၀ါဒတရားေတာ္မ်ား၊ ၁၉ ၈၃၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ႏွာ၊ ၃၀၀

About nyuntshwe

A Myanmar, Buddhist, pacifist, and pragmatic person who believe that we are what we think. That leads him positive thinking and he sees the world a beautiful place, but he still likes to keep trying for a better and more beautiful world.
This entry was posted in Critiques. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s